כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סומכים על השולחן ערוך

רבה של רוסיה: "אנשי עסקים באים לחתום בבית דין יהודי"

במהלך דיון ייחודי בוועדת החוקה בכנסת חשף הרב לאזאר כי בעלי עסקים מעדיפים להגיע לבית דין יהודי כדי לחתום חוזים. בעלי עסקים גדולים באים לבית דין יהודי לאחר סכסוך, וגם לכתחילה סוגרים עסקים לפי ההלכה היהודית

רבה של רוסיה: "אנשי עסקים באים לחתום בבית דין יהודי"
הדיון בועדה צילום: לוי עמית

אירוע מיוחד התרחש אתמול (רביעי) בכנסת. אל חדר הישיבות של וועדת החוקה נכנסו בזה אחר זה רבנים, אישי ציבור ובעלי עסקים, לדיון הלכתי מרתק אודות 'הלכה ומשפט' ושילובם של השניים יחד, השזורים זה בזה.

הוועידה המיוחדת נערכה על ידי מכון 'למען ילמדו', אשר השיקו היום אגף חדש בשם 'עסקים כהלכה' המקנים כלים לבעלי עסקים איך נכון להתמודד עם בעיות בעסקים מהזווית ההלכתית.

הקונספט ייחודי: חברי המכון התכנסו, יחד עם הרבנים, אישי הציבור ואנשי עסקים המשתתפים בקרוס, אל חדר הישיבות של וועדת החוקה, ושם דנו בהיבטים היהודיים של אתגרים עסקיים. יו"ר הועדה שמחה רוטמן הסביר ופירט אודות החשיבות של לימודי ההלכה באומרו שעל המחוקק – בית המשפט – אין חולק. כולם מסכימים מי בית הדין, אלא שדיון הציבורי הוא מה נקרא 'עילת הסבירות' ומה לא.

הוא הוסיף כי כל מי ששומע על סברה יהודית מציין בהתפעלות עד כמה היא הגיונית ולא בכדי, סברות התורה באמת הכי הגיוניות ומופשטות. רוטמן ציין בהומור שזה הדיון היחיד שהתקיים בחדר הזה ללא צעקות וקפיצה על השולחנות. "על השולחן ערוך – לא קופצים". וזאת לאחר שאחד הח"כים של יש עתיד, קפץ על השולחן לפני מספר חודשים כי כעס על החלטת הועדה.

רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר שליט"א הרחיב אודות חשיבות לימוד ההלכה על פי היהדות ולאחר ששאלו אותו מה מצב היהודים ברוסיה בתקופה זו ענה כי הם מתחזקים ומתקרבים ליהדות ואף ציין כי בעלי עסקים גדולים לא רק שבאים לבית דין יהודי לאחר סכסוך, אלא לכתחילה סוגרים עסקים בחתימה כי כל מה שאומרת ההלכה היהודית – הם מקבלים על עצמם, על אף שהם לא תמיד יודעים את ההלכה, אך אם כך אומרת התורה – זה מקובל עליהם ולכן הם מגיעים לבית דין יהודי.

ועדת חוקה שמחה רוטמן הרב בערל לאזאר רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד