ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פוטרו או הושעו

רוסיה עצרה מספר קצינים בכירים לאחר מרד וגנר

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי רוסיה עצרה כמה קצינים צבאיים בכירים לאחר מרד וגנר. גנרל סרגיי סורוביקין מוחזק ונחקר במוסקבה; אחרים נעצרו, הושעו או פוטרו. "המעצרים עוסקים בניקוי השורות של אלה שלדעתם אי אפשר לסמוך עליהם יותר"

רוסיה עצרה מספר קצינים בכירים לאחר מרד וגנר
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

שעות לאחר שהמנהיג הרוסי יבגני פריגוז'ין החל בצעדה לכיוון מוסקבה, שירות הביטחון הפנימי של המדינה עצר כמה קציני צבא בכירים, כולל גנרל סרגיי סורוביקין, ראש כוחות התעופה והחלל, כך אמרו כמה אנשים שמכירים את המצב לעיתון 'וול סטריט ג'ורנל'.

סורוביקין, הידוע כגנרל אכזרי בשל הלחימה שניהל בסוריה, מוחזק במעצר ונחקר במוסקבה,. הוא לא הואשם בפשע, אך נחשד כי ידע על תוכניות המרד, אך לא היה מעורב במרד.

המאמץ של הקרמלין להעלים חשודים בחוסר נאמנות הוא רחב יותר ממה שידוע בציבור, לפחות 13 קצינים בכירים עוכבו לחקירה, חלקם שוחררו מאוחר יותר, וכ-15 הושעו מתפקידם או פוטרו.

"המעצרים עוסקים בניקוי השורות של אלה שלדעתם אי אפשר לסמוך עליהם יותר", אמר אחד המקורות.

אנדריי קרטפולוב, ראש ועדת ההגנה של הפרלמנט הרוסי, אמר השבוע בסרטון שהפיץ ברשתות החברתיות הרוסיות שסורוביקין "נח" ו"לא זמין כרגע".

גם סגנו של סורוביקין, אנדריי יודין, וסגן ראש המודיעין הצבאי, ולדימיר אלכסייב, נעצרו אך שוחררו מאוחר יותר. הם הושעו מתפקידם, תנועותיהם הוגבלו והם תחת השגחה, אמר אחד המקורות.

בין שאר הדמויות העצורים נמצא אלוף-משנה לשעבר מיכאיל מיזנצב, ששימש בעבר כסגן שר הביטחון והצטרף לחברה הצבאית הפרטית של קבוצת וגנר בסוף אפריל.

סורוביקין נראה לאחרונה בסרטון שפורסם ב-23 ביוני, אוחז בנשק בידו הימנית כשהוא מתחנן בפני פריגוז'ין ולוחמיו לבטל את המרד.

וול סטריט ג'ורנל מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד