כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפר את ניגוד העניינים

הנאום שסיבך אותו; בג"ץ ידון בפסילת ראש הממשלה

 דיון צפוי להתקיים בעתירה שהוגשה לבג"ץ, בנושא פסילת כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו|  הסיבה היא חשש כבד להפרת הסדר ניגוד העניינים עליו הוא חתום

הנאום שסיבך אותו; בג"ץ ידון בפסילת ראש הממשלה
שופי העליון דנים בתיק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופטת בית המשפט העליון, רות רונן, קבעה היום (חמישי) כי יתקיים דיון בעתירה שהוגשה לבג"ץ, בנושא פסילת כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בשל הפרת הסדר ניגוד העניינים שחל בעניינו. הסיבה לעתירה היא העובדה שלפני כארבעה חודשים הודיע שהוא "נכנס לאירוע" של הרפורמה המשפטית, זאת למרות אזהרותיה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב - מיארה.

לפני כחודש, הגישו 39 חברי קבוצה בשם "מבצר הדמוקרטיה", ובראשם עומד הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, עתירה לבג"ץ, בה מובאת הדרישה להורות כי נתניהו לא יכול להמשיך ולכהן בתפקיד ראש ממשלה.

העתירה, שהוגשה על ידי גוף בשם "מבצר הדמוקרטיה" בנושא הפרת הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה, מתבססת על קביעת היועצת המשפטית לממשלה, שהודיעה לבג"ץ כי ראש הממשלה נתניהו הפר את האיסורים וההגבלות שמוטלים עליו בשל מצב ניגוד העניינים בו הוא שרוי. בעתירה עצמה מצוינת העובדה שנתניהו הצהיר במפורש ובפומבי, במסגרת הודעתו לבג"ץ, כי בכוונתו להמשיך ולפעול תוך הפרת האיסורים שחלים לגביו.

כזכור, לפני כארבעה חודשים נשא נתניהו נאום בו אמר כי הוא "נכנס לאירוע". נתניהו הודיע שבכוונתו להיכנס לסוגיה בנוגע להשגת פשרה במהפכה המשפטית. "עד כאן. אני נכנס לאירוע. אני שם בצד כל שיקול אחר ולמען העם שלנו והמדינה שלנו אעשה כל מה שביכולתי כדי להגיע לפתרון", אמר אז נתניהו. 

עו"ד דפנה הולץ - לכנר, שהגישה את העתירה בשם קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", מסרה: "אנו מביעים סיפוק רב מן העובדה שבית המשפט העליון מצא לנכון לדון בשאלה כבדת המשקל, האם נוכח ההפרות החמורות שמבצע נתניהו בכך שאינו מקיים את האיסורים שהוטלו עליו, בשל ניגוד העניינים החמור והעוצמתי בו הוא מצוי כנאשם בעבירות חמורות שיש עמן קלון, נדרש להורות על פסילת כהונתו בתפקיד ראש ממשלה. אנו סבורים כי זו התוצאה המתחייבת, שכן אחרת אין כל משמעות לאיסור הימצאותו של נבחר ציבור בניגוד עניינים בתפקידו".

נתניהו בגץ היועמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד