כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרבי מבעלזא לבחורים: "לא להחזיק מכשיר mp3"

אחרי שבשמחת תורה תקף האדמו"ר את האינטרנט, אמש יצא נגד מכשירי הטכנולוגיה לסוגיהם • "לא להחזיק המכשירים הדיגיטליים"

האדמו"ר מבעלזא. צילום ארכיון: שוקי לרר
האדמו"ר מבעלזא. צילום ארכיון: שוקי לרר

אלפי בחורי חסידות בעלזא מכלל הישיבות בכל רחבי הארץ השתתפו אמש (ב') במעמד ה'קביעת שיעור' המסורתי של האדמו"ר לרגל תחילת זמן חורף, בהיכל 'אגרוייסע שטוב' בקריה בירושלים.

לאחר פתיחת הזמן ולימוד הדף במסכת 'בבא קמא' על ידי האדמו"ר, נשא האדמו"ר באריכות דברי תורה ועורר את הבחורים להתרחק מכל מכשירי הטכנולוגיה לסוגיהם.

"דודי ז"ל (המהר"א זי"ע) היה אומר תדיר לבחורים בעת קביעות שיעור, שבחור מתמיד הינו לא אחד שאינו אוכל ואינו יושן, אלא בזמן שצריכים לאכול אוכלים, וכאשר מגיע הזמן שצריכים ללכת לישון ישנים, כמובן כשמגיע זמן התפלה צריכים להתפלל, מעבר לזה צריכים רק ללמוד.
מבקשים אנו מכל תלמידי הישיבות הק' ואברכי הכוללים, ומכל האברכים, שלא יחזיקו אצלם את כל מכשירי הטכנולוגיה, החל מפלאפונים, mp3 וכדומה, ושגם לא יחזיקו אצלם לא אייפונים ושאר המכשירים כל אחד בשמו. בחור שברצונו לשמוע שיעורי תורה או ניגונים, יכול לשמוע אותם דרך מכשיר טייפ או דיסק, ולא ח"ו בכלי שיש בהם חששות, איני מדבר ממכשירים שאינם כשרים ח"ו, אני מדבר גם מהמכשירים האלו שקיבלו הכשרים כלשהם".

"אף על פי כן
" אמר האדמו"ר בחור שלומד בישיבה וברצונו ללמוד תורה ושיהיה לו שייכות עם התורה, יראה לנתק עצמו מהכלים האלו. ההוראה הזו כוללת את כל הבחורים כולל התלמידים מהישיבה הגבוהה ברכת אהרן.

האדמו"ר סיים בדברי ברכה שנזכה ללמוד וללמד לשמור ולעשות, ולעבוד את השי"ת בלי שם מניעות מתוך רוב נחת. אמן.

כזכור במוצאי שמחת תורה עורר האדמו"ר על האינטרנט הלא מסונן ואמר: "יש היום כלי שנקרא אינטרנט, אין צורך להסביר, כל אחד מבין ויודע במה מדובר. כשזה יצא היה הרבה אנשים שקיבלו מזה "כאב ראש", איך הקב"ה מביא ניסיון שא"א לעמוד בו, אבל ב"ה לא עבר זמן רב ומצאו שהאינטרנט יכול להיות עם פילטר, פה זה נקרא "מסננת" הכלי הינו טריפה לכל הדעות, אבל ב"ה עם הפילטר ניתן להימנע מכל הנסיונות".
בחורי ישיבות בעלזא mp3 טכנולגיה נגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד