כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"פגישת עדכון שוטפת"

לקראת נסיעתו לארה"ב: הנשיא הרצוג נועד עם ראה"מ נתניהו

ראש הממשלה נתניהו והנשיא הרצוג נועדו היום לקראת נסיעתו של הנשיא לארה"ב. הפגישה הוגדרה כ"פגישת עדכון שוטפת"

לקראת נסיעתו לארה"ב: הנשיא הרצוג נועד עם ראה"מ נתניהו
הרצוג ונתניהו בבית הנשיא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת נסיעתו לארה"ב לפגישה עם הנשיא ג'ו ביידן, נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו היום (חמישי) לפגישת עדכון שוטפת.

מלשכת המנהיגים נמסר כי, "השניים דנו בנושאים שעל סדר היום ובראשם איום הגרעין האיראני ופעילותה של איראן לערער את היציבות באזור". ביום שלישי בשבוע הבא ינחת נשיא המדינה יצחק הרצוג בוושינגטון, זאת על רקע המשבר המעמיק בין ישראל לארה"ב.

שר בליכוד התייחס אמש בשיחה סגורה להתעלמות של הממשל האמריקני מראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הממשל האמריקני מתנהג כלפי נתניהו בצורה לא הוגנת ומשפילה. לא מכבודו של נתניהו להתחנן לפגישה. זה בהחלט אירוע קשיח ובעייתי". כך דווח ב'ווינט'.

מסביבת ראש הממשלה נמסר כי "בפגישתו היום עם נשיא המדינה הרצוג, ראש הממשלה נתניהו הדגיש בפניו 2 קווים אדומים מול ארה״ב: 1 - ישראל לא תסכים לחזרת ארה״ב להסכם הגרעין המסוכן עם איראן ותפעל בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן מלהשיג נשק גרעיני. 2 - ישראל לא תסכים למדיניות ״אין הפתעות״ ביחס לאיראן"

שרים נוספים בממשלה ציינו כי יחסו של ממשל ביידן כלפי ישראל חמור יותר אפילו מיחסו של ממשל אובמה. שרים נוספים שטענו כי לאור היחס לנתניהו הנשיא הרצוג היה צריך לדחות את ההזמנה לבית הלבן. בסביבת הרצוג אמרו בתגובה שהביקור מתואם עם נתניהו.

שעות ספורות לאחר שינחת בוושינגטון הרצוג צפוי להגיע לבית הלבן לפגישה עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. צפויה לו גם בהמשך פגישה עם סגנית הנשיא קמלה האריס, מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן. למחרת יישא נאום חגיגי בפני שני בתי הקונגרס.

חברות הקונגרס המוסלמיות רשידה טליב ואילהאן עומאר הודיעו כי יחרימו את נאום הרצוג. "הנאום של נשיא ישראל, יצחק הרצוג, מגיע בשם הממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל, בתקופה שבה הממשלה מבטיחה בגלוי 'לכתוש' את התקוות הפלסטיניות למדינה - ובעצם שמה מסמר בארון המתים של השלום ופתרון שתי המדינות", אמרה עומאר.

בנימין נתניהו יצחק הרצוג ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד