כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קטטת ענק

צפו: מכות אגרופים ופיצוצים במהלך נאומו של ראש הממשלה בפרלמנט

קטטת ענק פרצה בפרלמנט של קוסובו במהלך נאומו של ראש הממשלה על המתיחות עם הסרבים. הקטטה פרצה לאחר שמחוקק מהאופוזיציה זרק מים על ראש הממשלה, אלבין קורטי, בזמן שדיבר על צעדי הממשלה להפיג את המתיחות עם סרביה

צפו: מכות אגרופים ופיצוצים במהלך נאומו של ראש הממשלה בפרלמנט
הקטטה הענקית צילום: צילום מסך

קקטטה פרצה היום בפרלמנט קוסובו לאחר שמחוקק מהאופוזיציה השפריץ מים על ראש הממשלה אלבין קורטי בזמן שדיבר על צעדי ממשלה כדי להפיג את המתיחות עם סרבים אתניים בצפון המדינה. מפלגות האופוזיציה בקוסובו מתחו ביקורת על מדיניותו של קורטי בצפון המדינה שהביאה למתיחות עם בעלי ברית מרכזיים במערב.

ארה"ב והאיחוד האירופי לחצו על קורטי לעזור להרגיע את המצב לאחר שאלימות פרצה במאי האחרון בשל סכסוך בין סרבים לתושבי קוסובו.

עשרות בני אדם נפצעו בעימותים בין סרבים מקומיים ומשטרת קוסובו וכוחות השלום בראשות נאט"ו פעלו במדינה, אירופה חוששת מפני סכסוך דומה לזה ב-1998-99, שבו נהרגו יותר מ-10,000 בני אדם.

ביום רביעי הודיע ​​קורטי כי יצמצם את מספר השוטרים המיוחדים המוצבים מחוץ לארבעה בנייני עירייה באזורים בעלי רוב סרבי אתני בצפון קוסובו, ויקיים בחירות חדשות לראשות העיר בכל אחת מהעיירות.

המהלך הכעיס את האופוזיציה, שטענה שקורטי "עשה ניסויים" במשך חודשים וסיכן את מעמדה הבינלאומי של קוסובו רק כדי להתחרט על כך מאוחר יותר.

המחוקק מרגים לושטקו מהמפלגה הדמוקרטית של קוסובו ניגש לקורטי בזמן שדיבר והשפריץ לעברו מים, מה שגרם לקטטה. כלי תקשורת מקומיים אמרו שקורטי לווה מחוץ לאולם הישיבות במהלך הכאוס.

קורטי אמר שהוא מיישם חוק וסדר בצפון קוסובו. ארה"ב והאיחוד האירופי דחקו בו להרחיק את ראשי הערים שגורמים למהומות עד שהמצב ייפתר.

קוסובו היא מחוז לשעבר בסרביה, בלגרד אינה מכירה בעצמאות המחוז. רוב הסרבים האתניים בקוסובו גם סירבו להכיר במדינה של קוסובו, שנתמכת על ידי ארצות הברית ורוב מדינות האיחוד האירופי אך לא רוסיה וסין.

קוסובו מכות אגרופים סרביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד