י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקטל הבלתי פוסק

במשטרה התריעו: "בקצב הנוכחי נעבור את 400 ההרוגים בתאונות דרכים"

הוועדה לביטחון לאומי דנה בנושא פעילות המשטרה במלחמה בתאונות הדרכים. המשטרה: "נכון להיום יש 19 הרוגים יותר בתאונות הדרכים המתרחשות בכבישים בינעירוניים לעומת השנה שעברה, ושם חסרים 110 תקנים. עלות תאונות הדרכים למשק היא 17 מיליארד שקלים בשנה"

במשטרה התריעו: "בקצב הנוכחי נעבור את 400 ההרוגים בתאונות דרכים"
תאונת דרכים צילום: פלאש 90

הוועדה לביטחון לאומי קיימה היום (חמישי) דיון מיוחד בנושא פעילות המשטרה ואגף התנועה בפרט, במלחמה בתאונות הדרכים.

בנייר עמדה של עמותת אור ירוק לדיון נכתב כי בתקציב המשטרה, שעלה בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, כולל תוספת של מיליארד שקלים בתקציב 2023, לא ניתן התקציב התוספתי הנדרש לאגף התנועה. וזאת על אף חוסר של 200 ניידות ומאות שוטרים.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל: ״המלחמה בתאונות הדרכים היא מלחמה על החיים והאויב, ההגה, נמצא אצלנו בידיים. הופתעתי לגלות שבכל שנה מפורסם המספר הכואב של הרוגי תאונות הדרכים. אך המספר שלא מפורסם הוא שיש 30000 איש שבכל שנה נפגעים בתאונות דרכים.

רמ"ח מו"פ את"ן, משטרת ישראל, עמיר ג'יבלי אמר: נכון להיום יש 19 הרוגים יותר בתאונות הדרכים המתרחשות בכבישים בינעירוניים לעומת השנה שעברה, ושם חסרים 110 תקנים. עלות תאונות הדרכים למשק היא 17 מיליארד שקלים בשנה. בקצב ההרוגים הנוכחי נעבור את 400 ההרוגים עד סוף השנה. מצבת הניידות של מחלקת התנועה עומד על 106 בלבד. לצערי גם בתקציב המיועד אין שום תכנון לתגבר ואפילו בשוטר אחד, וזה מעביר מסר בעייתי שאנחנו חיים עם זה שבכל שנה נהרגים כאן כ- 350 בני אדם.

מנכ"ל אור ירוק, יניב יעקב סיפר בוועדה: לפני מספר שעות נהרגה ההרוגה ה-201 מתחילת השנה, עלייה של 9% בהשוואה לשנה שעברה. והפתרון לבעיה הזאת היא תוספת משאבים. יש חשיבות לנראות של המשטרה בדרכים שמשפיעה על ההתנהגות שלנו כנהגים, ועל תחושת הביטחון האישי. תנו לשוטרים לעבוד, תנו להם כוח אדם.

יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, סיכם: "הכל לגיטימי במלחמה על חיי אדם. יש תרבות נהיגה שונה במגזרים שונים, ונדרש לימוד יסודי במקומות הנדרשים. נקיים דיון המשך בו אבקש לקבל תכניות מפורטות איך נלחמים במלחמה הזאת, בעיקר בנושא גיוס כח אדם, שילוב של שיטור עירוני וההצטיידות הטכנולוגית"

תאונות דרכים צביקה פוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד