כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

היסטוריה: פרה אדומה כשרה בישראל

פרה אדומה כשרה הוצגה באתר 'שילה הקדומה' של מועצת בנימין. 2 פרות יובאו למרכז המבקרים והמחקר במקום. ישראל גנץ: "אבן שואבת למיליון מבקרים בשנה"

היסטוריה: פרה אדומה כשרה בישראל
פרה אדומה צילום: מועצת בנימין

שתי פרות אדומות כשרות לחלוטין ישתכנו באתר המורשת "שילה הקדומה" של המועצה האזורית בנימין. בחודש הקרוב יחנך במקום מרכז מורשת שיעסוק בחקר הפרה האדומה וקידום המורשת.

הפרה בת השנה ושמונה חודשים, אדומה במלואה ולא עלה עליה עול, כפי שמחייבת ההלכה. במסגרת "כנס המקדש" של המחלקה לתרבות תורנית במועצה, הגיעה הפרה לראשונה לאתר בו יהיה משכנה עם שתי חברותיה. מאות משתתפים התרגשו לראותה. היא נשמרה בתוך מתחם מגודר כדי שלא יהיה ניתן להגיע אליה.

הפרה נשמרה בגידול מיוחד המקפיד על שמירת הטהרה שלה והובאה לאחרונה לישראל באופן מיוחד על ידי אנשי אתר שילה הקדומה ושותפים נוספים.

הכנס החל אתמול בסעודת מקדש עם מאכלי קורבנות ולחמים שנהגו בבית המקדש. הסעודה נערכה בהשתתפות כ-250 איש ביקב פסגות שבשער בנימין. הכנס כולו נערך בליווי וייעוץ מחקרי של הפרופסור זהר עמר.

מרכז הפרות האדומות צפוי למשוך אליו מבקרים ותיירים רבים לא רק מישראל אלה מהעולם כולו. במועצה מדברים על צפי של מיליון מבקרים בשנה, ורואים בכך בשורה גם לכלכלה המקומית.

לדברי ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ: "אתר שילה הקדומה הולך ומתפתח ומיזם הפרות האדומות יגביר את קצב המבקרים השנתי למיליון בני אדם מהארץ ומהעולם. זו בשורה יהודית, מדעית ומחקרית לכל באי עולם ואנחנו זוכים להיות שותפים בזכות ההיסטורית הזו".

מנכ"ל 'שילה הקדומה' קובי מאמו מסר: "זה אירוע מרגש ויוצא דופן עבור כל העם היהודי. המרכז החדש שנחנוך כאן ובו ישהו הפרות יספק למבקרים חוויה סוחפת לתוך העולם היהודי הקדום. אנו כבר עומדים בקשר עם חוקרים ועם אנשי קשר בעולם שמחכים להגיע עם קבוצות גדולות. חזרנו לאתר משכן שילה ואנחנו מחזירים את העבר היהודי אל העתיד של העם".

פרה אדומה שילה הקדומה בית המקדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד