כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יתסיס את המחאות במוצ"ש?

רוטמן מודיע: הדיונים מוצו; מתקדמים בחקיקה

ח"כ שמחה רוטמן הודיע הערב לחברי ועדת החוקה כי הדיון היום היה ארוך וממצה וזיקק היטב את נקודות המחלוקת וההסכמה בעניין חוק עילת הסבירות ולכן יום ראשון יהיה הדיון האחרון לפני הפצת נוסח החוק לשם הסתייגויות

ח"כ שמחה רוטמן בראשות ועדת החוקה
ח"כ שמחה רוטמן בראשות ועדת החוקה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הודיע הערב (חמישי) לחברי הוועדה כי הדיון ביום ראשון יהיה האחרון לפני הפצת נוסח חוק ביטול עילת הסבירות לשם הגשת הסתייגויות. כלומר מיד בתום הדיון יופץ הנוסח להסתייגויות וניתן יהיה להגיש את ההסתייגויות עד לשעה 7 בבוקר ביום שני.

בהודעתו לחברי הוועדה כתב היו"ר ח"כ רוטמן כי "גם בדיון היום, שבא בהמשך ליתר הדיונים השבוע, נשמעו מומחים וחברי כנסת, כמו גם נציגי ארגונים ואזרחים. הדיון היה ארוך וממצה וזיקק היטב את נקודות המחלוקת וההסכמה בעניין החוק.

הדיון ביום ראשון יהיה הדיון האחרון לפני הפצת הנוסח להסתייגויות. בדיון יוכלו חברי הכנסת לסכם את דעתם בנוגע לחוק.

מאחר ובניגוד לרוב דיוני ועדת החוקה, מגיעים חברי כנסת רבים וכדי למנוע אי נעימויות ותלונות אני מבהיר כי תינתן עדיפות בסדר הדוברים לחברי הוועדה, ולחברי כנסת שטרם התבטאו בנושא בוועדה, ככל שיגיעו". לשון ההודעה.

המטרה של הקואליציה היא לסיים להכין את החוק לקריאה שניה ושלישית עד סוף השבוע הבא, ולהעביר סופית את הסבירות במליאה עד תשעה באב - 26.7.

ההודעה עשויה לגרום להתססת הרוחות בקרב מארגני המחאה ולהוציא לרחובות יותר מפגינים במוצאי השבת אולי כבר מחר. בכל מקרה מארגני המחאות הודיעו על יום שיבוש נוסף ביום שני הקרוב - היום שבו רוטמן מעביר את חוק ביטול עילת הסבירות בוועדה לקראת חקיקה סופית במליאה.

שמחה רוטמן עילת הסבירות ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד