כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"איננו יכולים לעמוד מנגד"

רופאים מאיימים להתפטר אם היועמ"שית תפוטר

"אנו עובדי מערכת הבריאות איננו יכולים לעמוד מנגד מול הקולות לפטר את היועצת המשפטית לממשלה". כך בעצומה שעליה חתמו עשרות רופאים שמאיימים להתפטר מתפקידם באם תפוטר היועמ"שית גלי בהרב מיארה

רופאים מאיימים להתפטר אם היועמ"שית תפוטר
אילוסטרציה צילום: unsplash

עשרות רופאים חתמו על עצומה שאומרת שאם תפוטר היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה הם יתפטרו מתפקידם.

בנוסח העצומה נכתב: "אנו עובדי מערכת הבריאות איננו יכולים לעמוד מנגד מול הקולות לפטר את היועצת המשפטית לממשלה ולכן כל אחד/ת מאיתנו החתוםמ/ה מטה מצהיר/ה כי אם וכאשר תפוטר היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אתפטר גם אני". כך מדווחת קטי דור ב'כאן'.

בנוסף, מאות רופאים מאיימים בהשבתה אם עילת הסבירות תתבטל. בתום דיון מיוחד שהתכנס הושגה הסכמה בקרב חברי ההסתדרות הרפואית על התנגדות לביטול עילת הסבירות כיוון שזה יפגע במערכת הבריאות. ישנה תמימות דעים כי ההסתדרות שומרת לה את הזכות לנקוט בכל האמצעים כולל אמצעי השבתה.

יותר מ-2000 רופאים פנו בדרישה להסתדרות הרפואית להכריז על "שביתה כללית במערכת הרפואה עד לגניזה מוחלטת של ההפיכה". במכתב ששלחו ליו"ר ההסתדרות, פרופ' חגי ציון, לקראת ישיבה של מזכירות ההסתדרות, כתבו הרופאים: "צופים בתדהמה ובסלידה עמוקה בשתיקת הכבשים של הארגון בשעה שהארץ משנה את פניה. כמה ימי סבל כעת עדיפים על עידנים של רפואת עולם שלישי כמקובל במשטרים לא דמוקרטיים".

שביתת רופאים רופאים גלי בהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד