כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נעצר באשמה מופרכת

הנשיא ביידן על העיתונאי היהודי הכלוא ברוסיה: "התהליך בעיצומו"

הנשיא ביידן אמר שהממשל "רציני" לגבי ביצוע הסכם חילופי שבויים עבור כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' היהודי אוון גרשקוביץ', שעצור ברוסיה באשמה מופרכת של ריגול

הנשיא ביידן על העיתונאי היהודי הכלוא ברוסיה: "התהליך בעיצומו"
העיתונאי אוון גרשקוביץ' צילום: אינסטגרם

הנשיא ביידן אמר לכתבים כי הוא "רציני לגבי חילופי שבויים" עם רוסיה עבור העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ', והוסיף כי "התהליך בעיצומו".

ביידן אמר את הדברים במהלך תדרוך עיתונאים ביום חמישי לצד נשיא פינלנד סאולי נייניסטו בהלסקינקי. גרשקוביץ' כלוא ברוסיה יותר מ-100 ימים והוא אחד ממספר אמריקאים שלטענת ארה"ב עצורים במדינה שלא כדין.

"אני חייב לבדוק לגבי הקולגה שלי, אוון גרשקוביץ', שהיה כלוא כבר יותר מ-100 ימים. רק תהיתי אם יש לך עדכון לגבי תהליך הניסיון להוציא אותו מהכלא ואם אתה רציני לגבי חילופי שבויים", שאל כתב WSJ.

"אני רציני לגבי חילופי שבויים", אמר ביידן. "אני רציני לעשות כל שביכולתנו כדי לשחרר אמריקאים שמוחזקים באופן בלתי חוקי ברוסיה או בכל מקום אחר לצורך העניין. התהליך הזה בעיצומו".

גרשקוביץ', בן 31, עבד ברוסיה במשך כ-6 שנים לפני שנעצר בשל אישומים מופרכים על ריגול לטובת ארה"ב בסוף מרץ. שגרירת ארה"ב ברוסיה, לין טרייסי, הצליחה להיפגש עם הכתב לראשונה מזה חודשים ב-5 ביולי.

"אוון במצב בריאותי תקין למרות הנסיבות. אנו מקווים שהרשויות ברוסיה יספקו גישה קונסולרית קבועה", צייצה שגרירות ארה"ב ברוסיה זמן קצר לאחר הפגישה.

אוון גרשקוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד