כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חלון הזמן נסגר

משרד החוץ ממשיך לסייע לישראלים בצפון הודו לאור גשמי המונסון

שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון, כינס הבוקר את אגפי הנציגות, והמחלקה לישראלים בחו"ל, ע"מ לדון בסטטוס החילוצים על רקע גל גשמי המונסון הבא, אשר אמור להגיע לצפון הודו בשעות הצהריHם

משרד החוץ ממשיך לסייע לישראלים בצפון הודו לאור גשמי המונסון
השיטפונות בהודו צילום: מתוך הסרטון

שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון, כינס הבוקר את אגפי הנציגות, חברות החילוץ הישראליות 'מגנוס' ו'מגן' והמחלקה לישראלים בחו"ל במטה משרד החוץ בארץ, ע"מ לדון בסטטוס החילוצים על רקע גל גשמי המונסון הבא, אשר אמור להגיע לצפון הודו בשעות הצהריים.

נכון לשעה זו, ידוע למרכז המצב על 38 מנותקי קשר. משרד החוץ, כמו גם הנציגות בניו דלהי עושים מאמצים ליצור עמם קשר בהקדם.

סטטוס המטיילים הישראלים בעמק פרוואטי (מדינת הימאצ'ל פארדש) היה במרכז ההערכות. לגבי אזור זה ניתן לעדכן כי בפעולה משותפת עם חברות החילוץ הגיעו נציגים לכלל הישובים בעמק כולל המרוחקים ביותר (קיריגנגה, פולגה ושתי משלחות המצויות בדרך לטוש). הפינוי מהעמק מתאפשר רק באופן רגלי לאור קווי החשמל והמתאר הגאוגרפי שאינו מאפשר נחיתה. שכך מטיילים שבחרו להתפנות עם חברות החילוץ יצאו בקבוצות מלוות לאזור קסול הנחשב לבטוח יותר.

ישנה קבוצה של 20 מטיילים ישראלים שבחרו להישאר בכפר פולגה ומטיילים אחרים שבחרו להתפנות באופן עצמאי.

חברות החילוץ שנציגיהן מצויים בכפרים, מוסרות כי אין מצוקת מים או מזון בעמק והנציגים מעדכנים ומשתפים מידע ביניהם ועם משרד החוץ אודות כל הישראלים שמאותרים.

בשל מערכת מזג האויר שצפויה להכנס לאזור היום בשעות הצהריים - המלצת משרד החוץ וחברות החילוץ היא להמנע מהגעה לעמק פרוואטי ומקומות מוכי שטפון נוספים במדינת הימאצ'ל פארדש. למטילים המצויים בעמק מובהר ע"י נציגי חברות החילוץ בשטח - כי רצוי להימנע מהמצאות בדרכים בעת גשמי המונסון.

השגרירות בדלהי פועלת בכל שעות היממה מאז תחילת אירוע זה מול הממשלה ההודית וכוחות החילוץ המקומיים לטיפול במטיילים. יש לציין כי הכוחות המקומיים מטפלים במיליוני בני אדם באזור ועדיין עושים מאמצים מיוחדים וגדולים בהיקפם לסייע למטיילים הישראלים כולל שלוש משלחות חילוץ רגליות שפעלו בעמק והוציאו ישראלים מכפרים מבודדים.

לגבי ישראלים שביקשו להתפנות מהכפר קאזה – אמש הוצא מסוק פינוי והבוקר שלושה רכבים יצאו מהכפר עם מטיילים אל הערים שימלה ומנאלי. חברות החילוץ מצויות במקום ומשנעות ע"פ צורך.

לאור הפגיעה בתשתיות והעדר תקשורת בחלק מהכפרים, ממליצה השגרירות להימנע מלהגיע לאזור בשעה זו.

שטפונות משרד החוץ הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד