כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מאבק באנטישמיות

משלחת אנשי הביטחון בלגים הגיעה ללמוד מישראל

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות הביא ארצה משלחת של אנשי הביטחון מבלגיה כדי להעניק להם כלים להתמודדות עם תקיפות על רקע אנטישמי. ההכשרות יוצאות לפועל באמצעות חמישה ימי סמינר בישראל הכוללים הכשרות עיוניות

משלחת אנשי הביטחון בלגים הגיעה ללמוד מישראל
ראש העיר בביקור במנהרות הכותל צילום: הקרן למורשת הכותל

35 אנשי כוחות הביטחון מבלגיה, ביניהם, מפקד משטרת אנטוורפן, וקציני משטרה ראשיים נוספים, לקחו חלק במשלחת של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, במסגרתה קיבלו הכשרה עיונית ומעשית להתמודדות עם תקיפות על רקע אנטישמי. חברי המשלחת אליהם הצטרף גם ראש עריית אנטוורפן, ביקרו בין השאר בעיר העתיקה של ירושלים וביד ושם. זוהי המשלחת השלישית בהובלת המשרד בשנת 2023, השתיים הראשונות כללו אנשי ביטחון ממדינות בלטיות ומברזיל.

לאור היעדר הכשרה מספקת להתמודדות עם תופעות אנטישמיות בקרב אנשי כוחות ביטחון וחירום, הנמצאים בתפקידי מפתח ואחראים על ביטחון הקהילות היהודיות, פיתח משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות הכשרות מקצועיות ייעודיות בנושא המאבק באנטישמיות לקהל יעד זה. ההכשרות יוצאות לפועל באמצעות חמישה ימי סמינר בישראל הכוללים הכשרות עיוניות, בין היתר, קורס אודות שורשי האנטישמיות, למידה אודות מאפיינים ייחודיים של עבודה מול קהילות יהודיות, וכן הכשרות מעשיות הכוללות כגון סדנאות לניהול מצבי חירום, למידת התנהלות מיטבית באירועי טרור ועוד קורסים שונים ההולמים את קהל היעד והמדינה ממנה הגיעה המשלחת.

מטרות הפעילות הינן להעלות את המודעות להיקף תופעת האנטישמיות וחומרתה בקרב גורמי ביטחון בכירים, להקנות ידע וכלים להתמודדות אפקטיבית במאבק ובתופעות האלימות שגוררת עמה האנטישמיות, לחזק את הקשר למדינת ישראל ואת הבנת הנרטיב הציוני ולחזק את הקשר בין הגורמים הביטחון האמונים על בטחון הקהילות היהודיות לבין גורמי הביטחון בקהילה היהודית עצמן.

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי: "שמחנו לארח משלחת של כוחות ביטחון בלגים שנועדה לסייע בהבנת האתגרים והאיומים היחודיים עמם מתמודדות קהילות יהודיות בצל האנטישמיות הגואה באירופה וכמו כן ללמוד על ישראל ככלל ועל מאבקה בטרור בפרט. אנו מודים לשגריר בלגיה בישראל מר ז'אן לוק בודסון על תרומתו להצלחת המשלחת ומצפים למשלחות ממדינות אירופאיות נוספות".

שגריר בלגיה בישראל ג'אן לוק בודסון: "סבתי היתה חסידות אומות העולם. היא הצילה ילדים יהודים. היא הייתה גרמניה שהתחתנה עם בלגי. הדבר הראשון שעשיתי כשהגעתי לכאן לפי 3 שנים, מצאתי את שמה ביד ושם. המאבק באנטישמיות זה משהו שאנחנו מחוייבים להמשיך. בבלגיה יש את כל המוסדות למאבק באנטישמיות, הכחשת שואה היא מחוץ לחוק. אבל זה לא מספיק. אנחנו מחוייבים לעבוד לא רק מלמעלה למטה אלא גם הפוך, ברמה המוניציפלית. הקהילה היהודית בבלגיה כבשה את הלבבות של הבלגים. אנחנו מחוייבים לדאוג לבטחונה".

ראש עיריית אנטוורפן, בארט אלברט ליליאנה דב ובר: "לאחר גירוש ספרד יהודים התקבלו בשמחה בעיר אנטוורפן. גם בתקופה האוסטרית, כאשר הוטלו מיסים על אזרחים יהודים, אנטוורפן סירבה לגבות אותם. יש לנו היסטוריה ארוכת שנים עם הקהילה היהודית של אנטוורפן, של דאגה לקהילה. אנחנו מחויבים להמשיך את זה".

בתוך כך ראש עיריית אנטוורפן, שנמצא בארץ לביקור, הגיע לתפילה וסיור בכותל המערבי. במסגרת ביקורו בישראל הגיע אתמול ראש העיר של אנטוורפן מר בארט דה ובר יחד עם קונסול הכבוד של ישראל באנטוורפן, מר לארו טראו מראשי הקהילה היהודית בעיר, לביקור בכותל המערבי.

במהלך ביקורו ראש העיר קיבל הסבר על הקשר של העם היהודי לבירתו ועל כיסופי העם היהודי לבירתו לאורך הדורות. ראש העיר נשא תפילה לצד אבני הכותל ולאחר מכן סייר במסלול 'הגשר הגדול' במנהרות הכותל המערבי ומאוד התעניין בהיסטוריה ובארכיאולוגיה של המקום.

אנטוורפן משרד התפוצות בלגיה אנטישמיות בבלגיה עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד