כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחר בכנסת: חוק המשתמטים של יוני שטבון

החוק ימנע תקציבים מטעם המדינה לסטודנטים הנחשבים עריקים או משתמטים • מחר צפוי לעבור בקריאה שניה ושלישית

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90

מחר (ד) יובא חוק המשתמטים של ח"כ יוני שטבון לאישור בוועדת הכספים לקראת קריאה שנייה ושלישית. ביום שני, לאחר שיאושר בוועדה, יובא החוק לאישור סופי במליאה.

ההצעה היא למעשה תיקון לחוק המועצה להשכלה גבוהה, המבקשת לשלול הטבות שמקורן בקופת המדינה מסטודנטים משתמטים ועריקים. כאשר סטודנט משתמט, על פי הגדרות הצבא המעוגנות בהצעה, הוא מי שכלל לא ניגש לשירות, ועריק הוא הנעדר משירות למעלה מעשרים יום ברצף. על פי נתוני הצבא, שהוצגו בדיון הוועדה, מידי שנה ישנם כחמשת אלפים משתמטים ועריקים.

על פי המצב הנוהג כיום, כל סטודנט הלומד במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים מקופת המדינה, זכאי ליהנות (ובלבד שעומד בקריטריונים הנדרשים) משורה ארוכה של מלגות שמקורן בקופת המדינה לרבות מלגת פר"ח, מלגת משרד החינוך, מלגות סיוע לסטודנטים ממעמדות סוציו אקונומיים נמוכים, מלגות מחקר וסיוע לדוקטורנטים. לפי הצעת ח"כ שטבון, כספי הסיוע המוענקים מהמדינה לסטודנטים יישללו מסטודנטים משתמטים ועריקים.

ח"כ יוני שטבון, יוזם ההצעה: "החוק ישים סוף להפקר, יש לנו חובה מוסרית לעצור את הפארסה הזאת. ברור לי שחברי הוועדה יאשרו את החוק, ויביאו לצדק המתבקש. לא יעלה על הדעת שמשתמטים יקבלו פרס מהמדינה. מפרי חוק צריך להוקיע, לא להוקיר. מקווה ומאמין שכבר ביום שני הקרוב נביא את החוק לאישור סופי גם במליאת הכנסת".

אל הצעת החוק של ח"כ שטבון, שההסכמה עליה חצתה מפלגות וגבולות פוליטיים, הצטרפו גם ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), ח"כ עפר שלח (יש עתיד), ח"כ יריב לוין (הליכוד), ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וחברי הכנסת איתן כבל ועמר בר לב (עבודה).
משתמטים חוק תקציב עריק מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד