י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קריאה להחזרת השגריר

גינויים נרחבים לאישור שריפת התנ"ך: "למנוע את האירוע"

גינוי חריף לכוונה לשרוף את ספר התנ"ך מול שגרירות ישראל בשבדיה. שר החוץ אלי כהן הנחה את שגריר ישראל בשבדיה ואת מטה משרד החוץ לפעול במטרה למנוע את האירוע. נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני מגנה בתוקף את העובדה שבשבדיה מאפשרים שריפת ספרי קודש"

גינויים נרחבים לאישור שריפת התנ"ך: "למנוע את האירוע"
שריפת ספרים צילום: Pixabay

גינוי חריף לכוונה לשרוף את ספר התנ"ך מול שגרירות ישראל בשבדיה. שר החוץ אלי כהן הנחה את שגריר ישראל בשבדיה ואת מטה משרד החוץ לפעול במטרה למנוע את האירוע. שר החוץ אלי כהן: "שריפת ספר תורה היא פשע שנאה, פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי ובמסורת היהודית. אני קורא לרשויות בשבדיה למנוע את האירוע הבזוי הזה ולא לאפשר שריפה של ספר תורה. הנחתי את שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, ואת משרד החוץ לפעול בכל דרך על מנת למנוע את האירוע המביש הזה".

שר החוץ שוחח הבוקר עם שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, ושמע ממנו על המהלכים המתבצעים במטרה למנוע את שריפת ספר התורה המתוכננת כחלק מהפגנה מחר מול שגרירות ישראל בשבדיה. בהנחיית שר החוץ, שוחחה היום ראשת המערך המדיני, השגרירה עליזה בן נון, עם שגריר שבדיה בישראל והבהירה לו את החומרה בה ישראל רואה את אישור המשטרה לפגיעה בקודשי היהדות.

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הודעה חריפה: "אני מגנה בתוקף את העובדה שבשבדיה מאפשרים שריפת ספרי קודש. כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, וליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ"ך - ספר הספרים הנצחי של העם היהודי. השחתת קודשיהן של דתות ואמונות אינה עדות לחופש ביטוי. זו הסתה בוטה ומעשה של שנאה הפוגע ברגשות ובאמונות של בני אדם בכל העולם. משפחת העמים צריכה לגנות בחריפות ולהיאבק נגד מעשים מבזים כאלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לשריפת ספר התנ"ך: "אני מגנה בתוקף את החלטת הרשויות בשבדיה לאפשר שריפת ספר תנ״ך מול שגרירות ישראל במדינה. מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה המבישה הזאת שפוגעת בקודש הקודשים של העם היהודי. יש לכבד את הספרים המקודשים לכל הדתות"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גינה גם את שריפת התנ"ך המתוכננת: "הזדעזעתי לשמוע על כך שמשטרת שוודיה אישרה שריפת ספרי תנ"ך מול שגרירות ישראל במסווה של "חופש הביטוי". פגיעה בקדשי ישראל אינה חופש הביטוי. אלא אנטישמיות. אני קורא לחברי שר החוץ אלי כהן, להפעיל את כל כובד משקלו מול המשטר והממשל בשוודיה, שמתמודדת עם איסלאם קיצוני המאיים להשתלט על מדינתה ולמנוע את שריפת ספרי התנ"ך. במידה ולא יעתרו לבקשתו של שר החוץ יש לפעול להחזיר חזרה לישראל את השגריר".

ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית: שריפת התנ"ך, ויתרה מכך, אישור רשמי של רשויות בפגיעה בספר קודשנו היא זוועה ופגיעה בכל יהודי ובכל בן תרבות עלי אדמות. קורא לשר החוץ ‎להפעיל את כובד משקלו בנושא בנסיון למנוע את החילול המזעזע הזה"

כזכור כפי שדיווחנו, המשטרה בשוודיה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. שריפת הספר צפויה להיערך מחר. האישור מגיע בהמשך לפולמוס שריפת ספרי הקוראן במדינה. בשנה האחרונה אישרה משטרת שבדיה הצתה של ספרי קוראן בכמה הזדמנויות, הספרים נשרפו והמהלכים עוררו זעם גדול ברחבי העולם המוסלמי.

בינואר אישרה המשטרה בקשה לשריפת ספר תנ"ך, אך דווקא בלחץ הקהילה המוסלמית בשבדיה המהלך נמנע. אם אכן יישרף מחר ספר התנ"ך, זו תהיה הפעם הראשונה שבה יוצא אל הפועל מהלך כזה באישור הרשויות השבדיות.

שגריר ישראל בשוודיה, זיו נבו קולמן פרסם גינוי חריף בטוויטר: "מגנה לחלוטין שריפה של ספרי קודש מכל דת שהיא. זהו צעד של שנאה וחוסר כבוד שאין דבר בינו לבין חופש הביטוי". גורם במשרד החוץ מסר ל'כאן חדשות': "במשרד החוץ ובשגרירות ישראל בשוודיה פועלים למנוע את המעשה המביש".

שוודיה איסלאם קוראן תנ''ך נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד