כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זעם בינלאומי

יהודים ונוצרים דורשים מהמשטרה למנוע את שריפת ספר תנ"ך

ארגונים יהודיים ונוצריים דורשים מהמשטרה בשבדיה למנוע את שריפת ספר תנ"ך או כל ספר קדוש לכל דת שהיא - כפי שמתכננים לעשות מחר מול שגרירות ישראל בשטוקהולם

יהודים ונוצרים דורשים מהמשטרה למנוע את שריפת ספר תנ"ך
שריפת ספרים צילום: Pixabay

יושבי הראש של שניים מהארגונים היהודיים והנוצריים המובילים באירופה - הרב מנחם מרגולין יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA), המייצג מאות קהילות יהודיות ברחבי היבשת, ותומס סנדל יו"ר הקואליציה האירופית למען ישראל (ECI) המאגד ארגונים נוצריים, תנועות עממיות וכנסיות מתרבויות ורקעים נוצריים שונים, דורשים מהמשטרה בשבדיה למנוע את שריפת ספר תנ"ך או כל ספר קדוש לכל דת שהיא - כפי שמתכננים לעשות מחר מול שגרירות ישראל בשטוקהולם.

"שריפת ספרי קודש מכל סוג היא מעשה מתועב. העובדה שרוב השוודים תומכים באיסור שריפה פומבית של טקסטים דתיים כמו הקוראן או התנ"ך צריכה להספיק כדי למנוע את מעשה ה'מחאה' השפל הזה" אומרים הרב מרגולין ומר סנדל ומדגישים. "למרות שאנו מכבדים מאוד את זכות המחאה וחופש הביטוי, ברור ששריפת תנ"ך מול שגרירות ישראל היא מעשה פרובוקטיבי, בלתי הולם בעליל ונועד אך ורק כדי לפגוע. שריפת התנ"ך, או בעצם כל ספר, מזכירה את שריפת הספרים הנאציים ואת האזהרה המרושעת הכלולה בפרנהייט 451 של ריי בדבורי. האם אירופה לא למדה דבר?".

יושבי הראש של איגוד הארגונים היהודיים ושל הקואליציה הנוצרית למען ישראל, קוראים "לכל הרשויות והנציגים הפוליטיים בשוודיה לעצור את המעשה הזה מלהתרחש מחר".

כזכור כפי שדיווחנו, המשטרה בשוודיה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. שריפת הספר צפויה להיערך מחר. האישור מגיע בהמשך לפולמוס שריפת ספרי הקוראן במדינה. בשנה האחרונה אישרה משטרת שבדיה הצתה של ספרי קוראן בכמה הזדמנויות, הספרים נשרפו והמהלכים עוררו זעם גדול ברחבי העולם המוסלמי.

בינואר אישרה המשטרה בקשה לשריפת ספר תנ"ך, אך דווקא בלחץ הקהילה המוסלמית בשבדיה המהלך נמנע. אם אכן יישרף מחר ספר התנ"ך, זו תהיה הפעם הראשונה שבה יוצא אל הפועל מהלך כזה באישור הרשויות השבדיות.

שגריר ישראל בשוודיה, זיו נבו קולמן פרסם גינוי חריף בטוויטר: "מגנה לחלוטין שריפה של ספרי קודש מכל דת שהיא. זהו צעד של שנאה וחוסר כבוד שאין דבר בינו לבין חופש הביטוי". ממשרד החוץ נמסר: "במשרד החוץ ובשגרירות ישראל בשוודיה פועלים למנוע את המעשה המביש".

גם הליגה נגד השמצה הגיבה על שריפת התנ״ך המתוכננת בשבדיה: "שריפת ספרי קודש - תורה, קוראן, או כל ספר קדוש אחר - היא מעשה דוחה שמשרה פחד ומסית לשנאה. אנו מעודדים מהתמיכה של הקהילה המוסלמית בשוודיה בקהילה היהודית לנוכח הכוונה המחרידה הזו לשרוף מחר ספר תורה מול שגרירות ישראל בשבדיה, בדיוק כפי שעשתה הקהילה היהודית כשקוראן נשרף שם לאחרונה".

הרב מנחם מרגולין שוודיה תנ''ך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד