י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נפצע קשה בתאונה

שבחים בעולם לרפואה הישראלית שחיברה את ראשו של ילד מוסלמי

סיפורו של ילד בן 12 שעבר ניתוח מורכב לאיחוי החיבור בין הראש שכמעט התנתק לגמרי מבסיס הצוואר בבית חולים ישראלי, קיבל סיקור עולמי עם שבחים לרפואה הישראלית

שבחים בעולם לרפואה הישראלית שחיברה את ראשו של ילד מוסלמי
ד"ר אוהד עינב וד"ר זיו אסא יחד עם סולימן רגע לפני השחרור הביתה צילום: דוברות הדסה

התקשורת העולמית מהללת את הרפואה בישראל שחיברו מחדש את ראשו של ילד לאחר שנפגע ממכונית בעת שרכב על אופניו. לאחר שפגעה בו מכונית בעוצמה חזקה. ערוצי טלוויזיה ועיתונים גדולים כמו רשת 'פוקס ניוז', ה'דיילי מייל', ה'דיילי סטאר', תחנת הרדיו LBC ו'הינדיון טיימס', פרסמו בהרחבה את הסיפור.

סולימאן חסן, פלסטיני בן 12, מבקעת הירדן, ספג עריפת ראש פנימית כאשר בסיס הגולגולת וחלקו העליון של עמוד השדרה התנתק, אך העור עדיין היה שלם.

עריפת ראשים היא ההפרדה המוחלטת של הראש מהגוף. עריפת ראש פנימית מתרחשת כאשר פגיעה פתאומית בראש גורמת לקריעת הרצועות והשרירים המחזיקים את הגולגולת במקומה על החוליות העליונות של עמוד השדרה.

חסן פונה ליחידת הטראומה שבהדסה עין כרם במסוק, כאשר היה ברור לכוחות ההצלה באזור כי חייו נמצאים בסכנה עקב פציעתו האנושה והפגיעה בחיבור שבין הראש לצוואר. חסן פונה ליחידת הטראומה שבהדסה עין כרם במסוק, כוחות ההצלה ידעו כי חייו נמצאים בסכנה עקב פציעתו האנושה והפגיעה בחיבור שבין הראש לצוואר.

ד"ר אוהד עינב, רופא מומחה מהמחלקה האורתופדית בהדסה עין כרם, שניתח אותו יחד עם ד"ר זיו אסא, סיפר: "הפגיעה המשמעותית והעיקרית ממנה סבל הנער הייתה שבר בחיבור בין הראש לצוואר יחד עם קרע של כל הרצועות ובנוסף פציעה שטחית בבטן. עקב הפציעה הקשה, הראש התנתק כמעט לגמרי מבסיס הצוואר. לאחר בדיקה מעמיקה של מצבו, החלטנו לבצע ניתוח שבמהלכו חיברנו את הראש לצוואר", תיאר ד"ר עינב.

פציעתו טופלה בתחילת יוני, אך בבית החולים בירושלים המתינו חודש עד לפרסום דברים. ההצלחה גדולה מאחר ו-70 אחוז מהקורבנות מתים באופן מיידי או בדרך לבית החולים. הניתוח אפשרי רק אם כלי הדם העיקריים עדיין שלמים, שכן יש לשמור על זרימת הדם למוח.

ד"ר מארק סיגל, פרופסור קליני לרפואה ורופא פנימי במרכז הרפואי NYU Langone, אמר ל'פוקס ניוז' שהניתוח "מדהים".

אביו של סולימאן, שלא עזב את מיטת בנו במהלך החלמתו, אמר: "אני אודה לכם כל חיי על שהצלתם את בני היחיד היקר. תבורכו כולכם".

 

 

 

הדסה עין כרם בקעת הירדן פלסטיני תאונת אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד