כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תשומת לב

הפעיל חזר בו: בוטלה שריפת התנ"ך בשוודיה

הפעיל שתכנן לשרוף תנ"ך בשוודיה, ניסה למשוך תשומת לב לחילול הקוראן. "לא אשרוף ספרי קודש, אף אחד לא צריך", אמר אחמד אלוש. החלטת המשטרה השוודית לאפשר שריפת ספרי קודש יהודים נוצרים מחוץ לשגרירות ישראל עוררה זעם בעולם ובישראל שכלל גינויים חריפים 

הפעיל חזר בו: בוטלה שריפת התנ"ך בשוודיה
שריפת ספרים צילום: Pixabay

פעיל מוסלמי שקיבל אישור לשרוף ספר תנ"ך מחוץ לשגרירות ישראל בשוודיה בשבת אמר כי הוא נסוג מהמהלך, והוסיף כי הוא רק רצה להפנות את תשומת הלב לשריפת הקוראן במדינה.

האיש, אחמד אלוש, בן 32, קיבל אישור מהרשויות בשבדיה לבצע את המעשה, וגרר גינויים חריפים ומחאות נרחבות מישראל וקבוצות יהודיות בעולם, בין היתר.

אלוש הגיע מחוץ לשגרירות הישראלית בשבת כשהוא אוחז רק בעותק של הקוראן ואמר שלעולם לא הייתה כוונתו לשרוף ספרי קודש יהודיים או נוצריים, רק כדי למחות על שריפת הקוראן האחרונה.

"זה נגד הקוראן לשרוף ואני לא אשרוף. אף אחד לא צריך לעשות את זה", אמר אלוש, צעיר ממוצא סורי, לכתבים שהתאספו במקום. "זוהי תגובה לאנשים ששורפים את הקוראן. אני רוצה להראות שלחופש הביטוי יש גבולות שצריך לקחת בחשבון", הוסיף.

"אני רוצה להראות שאנחנו צריכים לכבד אחד את השני, אנחנו חיים באותה חברה. אם אשרוף את התורה, או את התנ"ך, או את הקוראן, תהיה כאן מלחמה. מה שרציתי להראות זה שזה לא נכון לעשות את זה".

כזכור המשטרה המקומית הודיעה ביום שישי שהיא אישרה בקשה של אדם בשנות ה-30 לחייו לקיים עצרת מחוץ לשגרירות ישראל בשטוקהולם בשבת, שבה יישרף ספר תנ"ך וספר קשור לנצרות.

האיש אמר שברצונו לשרוף את התורה והתנ"ך מחוץ לשגרירות ישראל בתגובה לשריפת קוראן מחוץ למסגד בשטוקהולם בחודש שעבר על ידי מהגר עיראקי. הוא כינה את זה "כינוס סמלי למען חופש הביטוי".

ההחלטה השוודית להעניק לו רשות לשרוף עוררה גינוי נרחב וזעם. גורמים בכירים בשוודיה אמרו לישראל שהם פועלים להחריג שריפת טקסטים דתיים, אך הדגישו שכל שינוי כזה ייקח זמן מה ליישם.

 

תנ''ך קוראן שוודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד