כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מפקירים את ביטחון ישראל

חיילי מילואים בסיירת מטכ"ל מתכוננים לפרסם מכתב התפטרות

לפחות 220 חיילי מילואים בסיירת מטכ"ל מתכוננים לפרסם בימים הקרובים מכתב המודיע כי יתפטרו מתפקידם בהתנדבות אם הצעת החוק תתקבל עד סוף יולי, כך על פי טיוטת המכתב שהגיעה לידי ה'ניו יורק טיימס'

חיילי מילואים בסיירת מטכ"ל מתכוננים לפרסם מכתב התפטרות
חיילי צה"ל בגבול סוריה צילום: בחדרי חרדים

לפחות 180 טייסי קרב בכירים, אנשי קומנדו מובחרים ומומחי מודיעין סייבר במילואים הודיעו למפקדיהם כי לא יתייצב עוד להתנדבות אם הממשלה תמשיך בתוכנית הרפורמה המשפטית עד סוף החודש.

כמה מהם כבר התפטרו, אך מאות נוספים דנו באפשרות לעשות זאת במהלך התכנסויות אישיות ופורומים מקוונים השבוע ומתכוננים להשעות רשמית את שירותם בימים הקרובים, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

העיתון שמשתף פעולה עם מתנגדי הממשלה מציין כי "כל תקיפה עתידית של ישראל על מתקני גרעין באיראן תהיה תלויה במידה רבה גם בכוחות המילואים".

העיתון מדווח עוד, כי לפחות 220 חיילי מילואים בסיירת מטכ"ל מתכוננים לפרסם בימים הקרובים מכתב המודיע כי יתפטרו מתפקידם בהתנדבות אם הצעת החוק תתקבל עד סוף יולי, כך על פי טיוטת המכתב שהגיעה לידי ה'ניו יורק טיימס'.

"אם לא ייגנזו הליכי החקיקה הנוכחיים הפוגעים בעצמאות מערכת המשפט, לא נוכל להמשיך להתנדב לשירות מילואים ביחידה", נכתב בטיוטה. "אנו מודעים לנזק שעלול להתרחש עקב אי התנדבותנו למילואים ביחידה, אך ברגע הנוכחי אין לנו דרך פעולה אחרת".

בעוד שכל חיילי המילואים עדיין צפויים לשרת אם תפרוץ מלחמה, החלטת הטייסים להימנע מאימונים צפויה להחליש את היכולת הצבאית של ישראל. הטייסים צריכים להתאמן באופן קבוע כדי לשמור על מוכנות הקרב. אם יפסיקו להתאמן אפילו לתקופות קצרות, אומרים גורמים רשמיים, הם ייפסלו מלטוס במשימות צבאיות עד שיחזירו את החדות שלהם.

סיירת מטכ''ל ניו יורק טיימס הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד