ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
במעמד רבנים ואישי ציבור

'ועידת המייסדים' של 'קהל חסידים קרעסטיר' ברמה ד' • צפו

רבנים, אישי ציבור ונציגי אגודת ישראל בבית שמש השתתפו במעמד האדיר ׳ועידת המייסדים׳ של 'קהל חסידים קרעסטיר' ברמת בית שמש ד', קהילת המאגדת בתוכה חברים מכלל קהילות החסידים | בפעימה הראשונה של הקמפיין נתרמו מעל 2 וחצי מיליון שקלים | צפו

'ועידת המייסדים' של 'קהל חסידים קרעסטיר' ברמה ד' • צפו
'ועידת המייסדים' של 'קהל חסידים קרעסטיר' צילום: באדיבות המצלם

מאות חסידים ואנשי מעשה התכנסו ל'ועידת המייסדים' של הקהילה הכלל-חסידית המרכזית ברמה ד' בבית שמש, 'קהל חסידים קרעסטיר', המאגדת בתוכה חברים מכל קהילות החסידים.

בוועידה היוקרתית, שנערכה לקראת השקת הקמפיין לבניית בית מדרש מפואר וקבוע לקהילה, השתתפו רבנים, אנשי ציבור ונציגי 'אגודת ישראל' במועצת העיר בית שמש - שמעון גולדברג, ישעיה וייסמן וכך גם בכיר הסיעה המרכזית חנוך דרנגר. את האירוע הנחה בטוב טעם מנכ"ל מוסדות קאסוב ויז'ניץ הרב יהושע וייסמן.

במעמד נשא דברים המשפיע הנודע, איש החינוך הגאון רבי יחזקאל טויסיג, שסיפר למאות הנוכחים על התפתחותה העצומה של הקהילה, על התפילות, על שיעורי התורה ועל מיזמי החסד בקהילה.

בהמשך נשא דברים מגיד המישרים הגאון רבי ישראל מאיר שושן, שהתפעל מהכוח העצום של בני הקהילה אשר בלהט דקדושה ובנחישות ללא פשרות הצליחו לגייס סכום אסטרונומי של למעלה מ-2 וחצי מיליון שקלים. וזאת, בפעימה הראשונה של הקמפיין בלבד.

במהלך האירוע, שהועבר כולו בשידור חי למשפחות הקהילה שנשארו בבית, שודרה מצגת מושקעת שתיארה את הווי הקהילה, את חשיבותה למען ילדי הקהילה ונחיצותה למען עתיד הדורות. נוכחים רבים הזילו דמעה. במקביל, מקהלת 'נשמה' ואמן הרגש משה דוד וייסמנדל ריגשו את הנוכחים, לצד פרקי חזנות שהושמעו על ידי חבר הקהילה הלל בויאר.

באירוע נאם גם מנהל בנק פאג"י מר דוד נוימן, שהתגייס כולו למען הפרויקט העצום, וסיפר על שיתופי הפעולה עם הציבור החרדי. 

אחד מרגעי השיא של האירוע היה כאשר סגן ראש עיריית בית שמש, שמעון גולדברג, עלה בספונטניות על במת המזרח והבטיח לתרום סכום נכבד לבניית בית המדרש. קדם לכך נאום מרגש של גולדברג שהצהיר כי "קהילת קרעסטיר היא חלק בלתי נפרד מאגודת ישראל. באתי לפה כדי לומר לכם את זה. אין אתם, יש אנחנו. זה מסע משותף שלנו. ההצלחה של הקהילה הזו זו הצלחה שלנו".

קרעסטיר בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד