כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היסטוריה בגבעת הישיבה

מספר שיא: 366 בחורים התקבלו לשיעור א' בישיבה הנחשקת בב"ב

ישיבת פוניבז' בבני ברק סגרה ביום שישי רישום שיא לשיעור א' בשנה הבאה עם 366 בחורים שילמדו בישיבה וכך תגיע הישיבה לכמעט 2,000 בחורים. 'בחדרי' עם כל הפרטים מישיבת הרבנים בישיבה שנערכה בערב שבת בסיומה קיבלו הבחורים תשובה כי הם התקבלו לישיבה הנחשקת

מספר שיא: 366 בחורים התקבלו לשיעור א' בישיבה הנחשקת בב"ב
היכל ישיבת פוניבז' בבני ברק צילום: שוקי לרר

לאחר חודש של מבחנים עם קרוב לחמש מאות בחורים שנבחנו התכנסו בערב שבת רבני ישיבת פוניבז' במעונו של נשיא הישיבה הגר"א כהנמן ברחוב הרב הירש בבני ברק לישיבת הרבנים המסורתית. וכך במשך למעלה מארבע שעות עברו שם אחר שם והכריעו איזה בחורים יזכו ללמוד בשנה הבאה בישיבה ספינת הדגל של הציבור הליטאי קרוב לשמונים שנה.

השנה התקבלו מספר שיא של 366 בחורים, כשבשנה שעברה התקבלו 342 בחורים, ובשנה קודם לכן 270 בחורים. מדובר בשיעור א' הכי גדול בעולם הישיבות. 

ישיבת פוניבז' היא מהישיבות הבודדות שהמבחנים הם הפרמטר הקובע ביותר לקבלת התלמידים כל תלמיד שחפץ להתקבל לישיבה עובר לא פחות מארבעה מבחנים אחד אצל נשיא הישיבה הגר"א כהנמן שבוחן את כל הבחורים ללא יוצא מן הכלל ומנהל את מערך קבלת התלמידים לישיבה ביד רמה כבר למעלה מעשרים שנה וכן מבחן אצל אחד המשגיחים הגרא"א קלרמן והגר"ע רוטשילד, ועוד שני מבחנים אצל הרמי"ם הגרח"פ ברמן, הגר"ד מילר, הגר"ד לוי, הגרש"י מלר הגר"י כהנמן בנו של נשיא הישיבה והגר"י אפשטיין שמתחלקים ביניהם כאשר כל אחד בוחן כשליש מן הנבחנים.

לאסיפת הרבנים מגיע כל אחד מהרבנים עם דפי הסיכום שלו על ידיעת הנבחנים וכך בהמשך שעות ארוכות ודיון מפורט על כל שם ושם מרכיבים את רשימת התלמידים לשנה הבאה. לקראת אסיפת הרבנים על נשיא הישיבה הגר"א כהנמן למעונו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי להתייעצות, ולקבל את ברכתו והכוונתו לקראת האסיפה. 

כבכל שנה חלק הארי של התלמידים מגיעים מהערים בני ברק וירושלים כאשר מאה ועשרים תלמידים מגיעים מהעיר ירושלים ומספר דומה של בחורים מתקבלים מהעיר בני ברק ועוד כחמישים תלמידים מתקבלים מהעיר קריית ספר והשאר מגיעים מכל רחבי הארץ מצפת שבצפון ועד נתיבות שבדרום.

כמעט מכל ישיבה ישנו בחור אחד או שתיים שלא מתקבל אפילו מישיבת פוניבז' לצעירים שהיא ישיבת הבת של הישיבה ישנם בחורים שלא מתקבלים, באופן נדיר בשנה זו מישיבת 'דעת תבונות' שבראשות הגאון רבי אלישע כהן בבני ברק התקבלו כל התלמידים שבאו להבחן 11 בחורים במספר, וכן מישיבתו של הרב צויבל בירושלים התקבלו כל החמשה עשר תלמידים שבאו להבחן, וכן מישיבתו של הרב שינדלר בנווה יעקב התקבלו ארבעה תלמידים מה שמראה על צמיחתם של הישיבות ואיכות התלמידים.

בגבעת הישיבה נערכים לארגון פנימיות חדשות וכן מקומות ישיבה נוספים באולמות האוכל של הישיבה לישיבה שבעתיד הקרוב ממש הולכת לחצות את מניין האלפיים תלמידים בישיבה, אין ספק שישיבת פוניבז' העומדת כעת לקראת שנת השמונים להקמתה בשנת תש"ד נמצאת בשיא תוקפה ומובילה בגאון את ספינת עולם התורה כאשר קול התורה מהדהד ברמה בכל שעות היממה והישיבה מצמיחה מתוכה את הגידולים המובחרים שצומחים להיות גדולי הדור הבאים בעז"ה.

שאלת השאלות שמסקרנת את כולם האם לאחר הסתלקותו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל ימונו רמי"ם נוספים לישיבה כאשר בורסת השמות מתחלפת ומתעדכנת בכל יום מחדש והכל ממתינים לפתיחת שנת הלימודים ביום רביעי כ"ט אב ער"ח אלול שאז ידעו באופן ודאי איזה רמי"ם חדשים מונו וכמה.

ישיבת פוניבז' רישום לישיבה שיעור א' זמן אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד