כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מערימים על המערב

ארה"ב מתקשה להטיל סנקציות על תעשיית המל"טים של איראן

המערב וארה"ב מתקשים להטיל סנקציות על תעשיית המל"טים של איראן על רקע מכירות לרוסיה. טהראן מסתמכת יותר על חברות מקומיות עבור מל"טים שהיא שולחת לרוסיה

ארה"ב מתקשה להטיל סנקציות על תעשיית המל"טים של איראן
אילוסטרציה צילום: pixabay

איראן מייצרת מל"טים המשמשים את רוסיה במלחמה באוקראינה, ומסייעת לצבא לרוסיה להתחמק מהסנקציות הבינלאומיות עם רכיבים מתוצרת מקומית שמקורה בעבר מחו"ל, כך לפי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

על פי הדיווח, חברה איראנית פיתחה את היכולת לשכפל שני חלקים שבאים לשימוש במל"טים מתאבדים שהגיעו בעבר מיצרניות אלקטרוניקה יפניות, כך על פי ממצאים חדשים של Conflict Armament Research, קבוצת מחקר מבריטניה שבדקה את המל"טים באוקראינה.

איראן מקבלת את רוב החלקים שלה מחברות אמריקאיות בעקיפין, דרך חברות אירופאיות ויפניות שמוכרות רכיבים באופן מסחרי. הממצאים ממחישים כיצד איראן מסתמכת יותר על חברות מקומיות לייצור חלקים לכלי הטיס הבלתי מאוישים שלה, מה שמקשה על ארה"ב ועל בעלות בריתה לשבש את הייצור באמצעות סנקציות.

זו הפעם הראשונה שבה חוקרי נשק באוקראינה מצאו חלקים מתוצרת חברת האלקטרוניקה האיראנית הקטנה והפרטית Sarmad Electronics Sepahan במל"טים שהופלו.

ארה"ב ובעלות בריתה חיפשו דרכים להגביל את יכולתה של איראן לבנות מל"טים. ממשל ביידן ומדינות אירופה הטילו סנקציות על עשרות חברות ואנשים המעורבים בתעשיית המל"טים של איראן.

אבל נראה שלמאמץ עד כה הייתה השפעה מוגבלת. חלקי מל"ט רבים כמו שבבים, עדשות מצלמות, מנועים ומערכות GPS - זמינים באופן נרחב בשוק המסחרי, מה שמקשה על ארה"ב ובעלות בריתה לחנוק את האספקה של איראן.

רחפנים מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד