כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נגד מחאה פוליטית

מאות רופאים תוקפים את האיום להשבית את מערכת הבריאות

ההסתדרות הרפואית מאיימת לפגוע בחולים מתוך מחאה פוליטית נגד ממשלת הימין ומאות רופאים יוצאים נגד היוזמה ותוקפים אותה בחריפות: "פגיעה דמיונית ברפואה רק כי לשלטון המדינה נבחרו אנשים בעלי דעות שונות משלהם"

מאות רופאים תוקפים את האיום להשבית את מערכת הבריאות
אילוסטרציה צילום: unsplash

מאות רופאים שיגרו מכתב ליו"ר ההסתדרות פרופ' ציון חגי, ויצאו נגד האפשרות שתוכרז שביתה במערכת הבריאות בישראל כמחאה נגד החוקים שמקדמת הממשלה הנבחרת. מדובר במהלך שנוי במחלוקת של ההסתדרות הרפואית, המאיימת להשבית את מערכת הבריאות ולפגוע בחולים בגלל מחאה פוליטית. מאות הרופאים מאוגדים בארגון הנקרא "רופאים שפויים".

במכתב הם כותבים: "אנו, מאות רופאים, רובנו חברים בהסתדרות הרפואית בישראל (ומקצתנו עזבנו אותה כשהתחילה לנקוט דעה פוליטית), רואים בצער וזעזוע את איומי הנהגת ההסתדרות הרפואית להשבית את מערכת הבריאות, אנו מתנצלים בפני הציבור הישראלי על התנהגותם חסרת האחריות של חלק קטן וקולני מעמיתינו למקצוע, המתנהל באופן שערורייתי, מאיים ודוחף להשבתה, וזאת בהסתמך על זריעת דיסאינפורמציה, אמירות חסרות בסיס ופרשנויות מעוותות. הם מדמייניםשחיקה במאפייני הדמוקרטיה בישראל, ובעקבותיה פגיעה דמיונית ברפואה רק כי לשלטון המדינה נבחרו אנשים בעלי דעות שונות משלהם".

"מדהים לראות רופאים הנוטשים את עבודתם הרפואית בזמן הפגנות ואספות מחאה, תוך פגיעה ישירה במטופלים שלהם. עצוב לראות רופאים מכניסים סמלי מחאה למרחב הטיפולי ופוגעים באמון המטופל, אותם רופאים גם יוצרים מצג שווא, כאילו כל הרופאים במדינת ישראל בעלי דעה פוליטית אחת, ומשחירים בעזות מצח את פני הרפואה הציבורית הטובה והישרה הקיימת בישראל".

"אנו קוראים להפרדה מוחלטת של כל עמדה פוליטית מהתנהלות מקצועית ורפואית ומוחים בתוקף על כל דמיונות השווא וניסיונות ההפחדה שחברינו למקצוע נוקטים בהם על מנת להשליט את דעתם הפוליטית על סדר היום בחברה הישראלית, לאלו מעמיתינו שמאיימים בהתפטרות אם תפוטר היועצת המשפטית לממשלה אנו ממליצים להתפטר כבר היום. אנחנו נמלא את מקומכם".

"פרופ׳ חגי ציון – ההסתדרות הרפואית, מהיותה ארגון עובדים, אמורה לייצג אותנו ככזו. בסוגיות פוליטיות אנחנו בוחרים את נציגינו בכנסת, אנו קוראים לך להתעשת. עצור את הטירוף הזה. אל תייעץ עצות בשמנו לדרג הפוליטי, אל תאיים על אזרחי ישראל בשביתה, אל תגרום לפגיעה במטופלים בניגוד לשבועת הרופא, עסוק ברפואה ובקידומה – זה המנדט היחיד שקיבלת מאיתנו", לשון המכתב.

רופאים הרפורמה המשפטית שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד