כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גל חום מאאים

אירופה מתמודדת עם טמפרטורות גבוהות

באיטליה הוכרז מצב חירום ב-16 ערים עקב החום הכבד. גם ספרד, יוון ובריטניה סובלות מחום כבד שהן לא רגילות, לצד ארה"ב שסובלת מחום כבד. באוסטין, בירת טקסס נרשמו מעל 40 מעלות

אירופה מתמודדת עם טמפרטורות גבוהות
אילוסטרציה צילום: unsplash

ספרד ואיטליה רשמו מעל 45 מעלות, גם יוון סובלת מחום גבוה עם יותר מ-40 מעלות, גרמניה וצ'כיה רשמו 38 מעלות חום. באיטליה הכריזו על מצב חירום ב-16 ערים, ממשלת איטליה ייעצה לתושבי המדינה להימנע ממגע עם השמש בין השעות 11 בצהריים ושש בערב.

גם ארה"ב סובלת מחום כבד. באוסטין, בירת טקסס נרשמו מעל 40 מעלות, בלאס וגאס ובפיניקס 45 מעלות. השירות המטאורולוגי האמריקני דיווח כי מדובר באחת ממערכות החום החזקות ביותר אי פעם.

מתי יסתיים גל החום לפחות בספרד? רובן דל קאמפו, מטאורולוג מסוכנות מזג האוויר הלאומית של ספרד, אמר: "ביום רביעי אנו צופים שהטמפרטורות יירדו באופן כללי עם הגעת רוחות קרירות מצפון וממזרח, למעט דרום מזרח ודרום אנדלוסיה".

גל החום של אירופה אמור להגיע לבלקן בהמשך השבוע, כמה מדינות, כמו סרביה והונגריה, כבר חוות טמפרטורות יומיות שנעות סביב 35 מעלות.

יותר מ-61,000 בני אדם מתו באירופה בקיץ האחרון כתוצאה מחום קיצוני. הארגון המטאורולוגי העולמי דיווח, כי "מזג האוויר הקיצוני נובע מהתחממות האקלים ולמרבה הצער הפך לנורמה החדשה".

 

 

חום גבוה שרב איטליה ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד