ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מורתעים מהמשטרה?

מפתיע: המפגינים לא חסמו אמש את איילון

מזה כחצי שנה למחאות נגד הממשלה מידי מוצ"ש הורגלנו שבסיומה של המחאה המרכזית ברח' קפלן נתיבי איילון נחסמו ונרשמו עימותים קשים עם השוטרים, אולם אמש למרבה ההפתעה איילון לא נחסם | בן גביר הגיב: "כשרוצים אפשר להפגין בצורה לגיטימית ומכובדת"

מפתיע: המפגינים לא חסמו אמש את איילון
מחאת קפלן בת"א צילום: איתן סלונים

רבבות ישראלים יצאו אמש זה המוצ"ש ה-28 למחות נגד החקיקה המשפטית של ממשלת נתניהו, אולם למרבה ההפתעה לא נרשמו אירועים חריגים, מעצרים או הפרות סדר מיוחדות ובייחוד - נתיבי איילון לא נחסמו כפי שהורגלנו לראות בשבועות הקודמים של המחאה.

השר הממונה על המשטרה, איתמר בן גביר התייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "איילון לא נחסם. לא נשברו ראשים. לא התרסקו עצמות. ולא התנפצה האמנה שבין המשטרה לאזרחי ישראל. כשרוצים אפשר להפגין בצורה לגיטימית ומכובדת".

המחאה אמש ברח' קפלן | צילום: אמיר גולדשטיין.

יצוין כי זהו השבוע השני שבו מפקד מחוז תל אביב הפורש ניצב עמי אשד, לא מפקד בשטח על המחאה, מאז נשא את ההצהרה שבה הכריז על פרישתו מהמשטרה וטען "הודחתי על רקע פוליטי - אין בכוונתי לשתף פעולה. יכולתי למלא את איכילוב אחרי כל הפגנה, אני משלם מחיר כבד כדי למנוע מלחמת אחים".

האם הרתעת המשטרה והפינוי האגרסיבי בשבועיים האחרונים גרמו למחאות להתמתן, נמתין ונראה במחאות הבאות שצפויות לשוב ביום שלישי - אז צפוי לפי מארגני המחאות "יום שיבוש" נוסף בעקבות הבאת ביטול עילת הסבירות לחקיקה סופית במליאת הכנסת.

לפי הערכת מארגני המחאות נגד הממשלה, כ-190 אלף השתתפו בהפגנה במוקד המרכזי על פני רחוב קפלן בתל אביב ובסה"כ כ-384 אלף השתתפו בכל ההפגנות ברחבי הארץ.

הרפורמה המשפטית חסימת איילון איתמר בן גביר מפגיני שמאל קפלן עמיחי אשד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד