כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נגד הסרבנות

עמית סגל במונולוג: "יש דברים שאי אפשר להיכנע להם"

"ממשלת ישראל – כל ממשלה – אינה יכולה להתכופף בפני מאות טייסים, כי המשמעות היא שאין יותר צבא; רק מיליציות". כך ועוד אומר וכותב עמית סגל במונולוג אישי על רקע איומי הטייסים שלא להתנדב לשירות מילואים 

עמית סגל במונולוג: "יש דברים שאי אפשר להיכנע להם"
עמית סגל צילום: מתוך שידורי חדשות 12

הפרשן הפוליטי עמית סגל פתח במונולוג אמש ב'ערוץ 12' בנושא הטייסים שמסרבים להתנדב למילואים. לצד הסרטון פרסם סגל את הדברים בטור ארוך באתר N12 שבו כתב בין היתר: "המדינה צריכה להודיע, לא בכעס אלא בצער, שגם אם רמת כשירות הצבא תרד אל הקו האדום ומתחת לו, יש דברים שאי אפשר להיכנע להם".

לדבריו: "בדמוקרטיה הכנסת בהחלט יכולה להיכנע לרחוב, אבל היא בשום פנים ואופן איננה יכולה להרשות לעצמה להיכנע לקבוצת קצינים בסרבלים שמשתמשים בקוקפיט כדי להסיט את כיוונה של המדינה, ולשמש כמעין בית נבחרים שני שמטיל וטו על הכרעת הרוב".

עוד הוסיף ואמר: "יש הבדל עקרוני בין סירוב למלא פקודה בלתי חוקית בעיני טייס – למשל שרפת חווארה, או פגיעה לא מידתית בחפים מפשע – לבין ניצול הכוח הצבאי כדי להשיג שינוי פוליטי".

"ממשלת ישראל – כל ממשלה – אינה יכולה להתכופף בפני מאות טייסים, כי המשמעות היא שאין יותר צבא; רק מיליציות", אומר סגל. "טכנאי טיסה ישביתו את החיל בגלל הפסקת הרפורמה, גולני יכריזו על מרד אם לא יכבשו את ג'נין, הדרוזים ינטשו את הקו אם הטורבינות לא יפסיקו להסתובב.
זה מחיר נורא לשלם, אבל מחיר הכניעה יקר ממנו. את המערכה הזו, אסור שחיל האוויר יכריע".

עמית סגל טייסים סרבנים סרבנות מילואים טור אישי מונולוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד