כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"רוצה להעביר מסר לציבור"

האשפוז וההתייבשות: הפרופ' מנתח את מצבו של נתניהו

פרופ' קרסו התייחס הבוקר למצבו של ראש הממשלה לאחר שהובהל לביה"ח בשל התייבשות: "סימנים של התייבשות מופיעים די מהר, הם לא מופיעים 24 שעות אח"כ" | "הייתי מצפה שהוא יהיה מחובר לאינפוזיה", הוסיף

האשפוז וההתייבשות: הפרופ' מנתח את מצבו של נתניהו
פרופ' רפי קרסו צילום: רדיו 103FM

ראש הממשלה נתניהו הובהל בשבת לבית החולים שיבא לאחר שחש ברע, לאחר בדיקות הוחלט כי הוא יישאר ללילה להשגחה. פרופ' רפי קרסו, שוחח הבוקר (ראשון) ברדיו 103FM עם ענת דוידוב וטל שלו על סכנת ההתייבשות בימים חמים אלו.

"כשאנו נמצאים בתנאים חמים, יש מערכות טבעיות כגון הזעה המצננות את גופנו, הזיעה מתאיידת ואנחנו מתקררים, וכשאנו מזיעים, אנו מפסידים לא רק מים, גם מלח. קחו בחשבון כי גופנו מכיל 50% מים לפחות. ברגע שנפסיד אחוז מסוים מהנוזלים בגוף, פעילות הגוף משתבשת", הסביר.

לדבריו, "אני לא יודע מה קרה אצל ראש הממשלה, אבל הסימנים של התייבשות מופיעים די מהר, זה לא שהם מופיעים 24 שעות אחר כך. אם אני רואה אדם שבא לבית חולים בגלל התייבשות ושעתיים אחר כך הוא מדבר איתי, הייתי מצפה שהוא יהיה מחובר לאינפוזיה".

עוד אמר על מצבו של רה"מ: "הוא נראה מצוין בטלוויזיה, במיטבו אפשר להגיד. אבל מוכרחים להשגיח ומוכרחים לעשות בדיקות, לבחון אולי זאת אינה התייבשות. חשוב לזכור כי זהו אדם העובד שעות ארוכות, בתנאי לחץ, במתח אדיר. הוא בן 70+ ולכן צריך לקחת בחשבון שיהיו דברים אחרים, ולכן טוב עשה בי"ח שאשפז אותו".

"אני רוצה להעביר מסר לציבור, אם אתם חשים ברע, עופו לבי"ח הקרוב לאזור מגוריכם, לא עם מונית. אלא עם אמבולנס".

מה עושים אנשים שלא מזיעים או לא צמאים?

"תמיד צריך לשתות ולזכור כי רפלקס הצמא יורד עם הגיל, כלומר אנשים מבוגרים פחות צמאים. ומה שחשוב הוא שמים קרים מאוד, קשה לשתות הרבה. לעומת זאת מים פושרים או חמימים קל לשתות".

"קנה המידה צריך להיות, שתן בהיר. יש לשתות לפחות 2 ליטר נוזלים. קנה המידה בימים חמים, הוא צבע השתן", סיכם.

בנימין נתניהו פרופסור רפי קרסו התייבשות רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד