י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סבל מהתייבשות?

דיווח: זה המכשיר שהושתל בליבו של ראש הממשלה נתניהו

מומחה לקרדיולוגיה מעריך כי בליבו של ראש הממשלה הושתל מכשיר לבדיקת הפרעות קצב. "כל הדילמה כאן הייתה אם זו רק התייבשות או אם יש כאן בעיה של קצב הלב". עוד אמר: "הייתי ממליץ לראש הממשלה להרגיע קצת את העומס" | בית החולים: "בשום שלב לא אובחנה הפרעה כלשהי בקצב הלב"

דיווח: זה המכשיר שהושתל בליבו של ראש הממשלה נתניהו
נתניהו בסיור סמוך לג'נין צילום: Shir Torem/Flash90

למרות שאמש (מוצאי שבת) טען ראש הממשלה נתניהו כי אושפז בבית החולים בגלל שסבל מהתייבשות לאחר טיול שערך יום קודם לכן עם רעייתו בעיר טבריה, לדבריו "ללא כובע ומים", היום מתברר כי ראש הממשלה עבר הליך רפואי הקשור בליבו. לפי הדיווח, נתניהו נבדק בחדר הצנתור בבית החולים "שיבא" ובליבו הושתל קוצב. בסביבות השעה 12 בצהריים היום עזב ראש הממשלה את בית החולים.

פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה פנימית ומנהל רפואי, העריך הבוקר ב- ynet כי מדובר בהשתלת מכשיר ILR, מכשיר לבדיקת הפרעות קצב: "חייבים לשלול הפרעות הולכה קשות בלב, ולכן עשו לו את הבדיקה. כל הדילמה כאן הייתה אם זו רק התייבשות או אם יש כאן בעיה של קצב הלב, ואני חושב שבבית החולים שיבא עשו עבודה יוצאת מן הכלל".

לשאלה מדוע נתניהו פונה לתל השומר, למרות שהוא גר בקיסריה, השיב פרופ' אדלר: "כל הצנתורים של המוח נמצאים בשיבא, לכן הוחלט על ידי ד"ר ברקוביץ' הרופא שלו, ובצדק, לקחת את ראש הממשלה לשיבא". אדלר הוסיף: "בהחלט הייתי ממליץ לראש הממשלה להרגיע קצת את העומס, אין ספק שזה חלק מהסיפור".

מבית החולים נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו סיים סדרת בדיקות ונמצא במצב מצוין. אבחנתנו, בסיומן של כלל הבדיקות שבוצעו, כולל בדיקות המעבדה, שסיבת האשפוז היא התייבשות". עוד מדגישים מבית החולים כי "ליבו תקין לחלוטין, ללא שום ממצא והוא ישוחרר לביתו כבר בשעות הקרובות. הצוות הרפואי החליט לבצע סדרת בדיקות מקיפות ושגרתיות שמתבצעות בהכרה מלאה, כולל בדיקה חשמלית של הלב, שכולן יצאו תקינות לחלוטין".

לדברי בית החולים, "בשום שלב לא אובחנה הפרעה כלשהי בקצב הלב. לצורך המשך מעקב שגרתי החלטנו להשתמש בהולטר תת-עורי, כפי שנהוג, כדי לאפשר לצוות המקצועי הרפואי הצמוד של ראש הממשלה להמשיך במעקב שוטף".

בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה הבוקר נמסר כי "הבוקר המשיך ראש הממשלה נתניהו לעבור בדיקות במרכז הרפואי שיבא. הבדיקות תקינות, מצבו טוב מאוד והוא צפוי להשתחרר בהמשך היום".

כזכור, לאחר שחש ברע - ראש הממשלה פונה בשעות אחר הצהריים של יום השבת בשיירה שלו למיון בבית החולים שיבא תל השומר.

בסרטון מבית החולים אמר נתניהו: "מרגיש טוב מאוד, מודה לכולם על הדאגה. ביליתי עם רעייתי בכנרת בשמש בלי כובע ומים לא רעיון טוב. רוצה להודות לכולכם על הדאגה ולצוותים הרפואיים בשיבא שבדקו אותי ברוך השם מרגיש מאוד טוב".

בהודעה משותפת ללשכת רה"מ ולמרכז הרפואי שיבא נמסר אמש: "ראש הממשלה בילה אתמול בכנרת בשעות החום. היום, התלונן נתניהו על סחרחורת קלה ובהמלצת רופאו האישי, דר' צבי ברקוביץ, הגיע למיון במרכז הרפואי שיבא. הבדיקות הראשוניות יצאו תקינות ולא נמצא שום ממצא. ההערכה הראשונית היא כי מדובר בהתייבשות. בהמלצת הרופאים ראש הממשלה ממשיך לעבור בדיקות שגרתיות נוספות".

בסביבת נתניהו סיפרו כי הוא הובא מקיסריה לבית החולים באמצעות שיירתו, וכי הוא הגיע לשם בהכרה מלאה ויצא מהרכב בהליכה עצמאית.

את הטיפול הראשוני קיבל ראש הממשלה על ידי פרמדיק של היחידה לאבטחת אישים של השב"כ (יחידה 730), והם גם אלה אשר פינו אותו לבית החולים.

בנימין נתניהו אשפוז שיבא תל השומר קרדיולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד