י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרשנות שעולה ביוקר

יש לכם ביטוח סיעודי? הסטטיסטיקה פועלת לרעתכם

ביטוח הוא מוצר שאנו רוכשים על מנת שנוכל לישון טוב בלילה. אבל לעתים התרדמת הנינוחה הזו פוגעת בנו וביקרים לנו • אחד מכל שלושה מבוטחי סיעוד בישראל, המגיש תביעה, לא מקבל את זכויותיו • ייצוג משפטי משפר משמעותית את הסיכוי שתהיו בין הזכאים לקצבה

יש לכם ביטוח סיעודי? הסטטיסטיקה פועלת לרעתכם
גיל סיעוד צילום: freepik

הביטוחים הסיעודיים במדינת ישראל עברו תהפוכות רבות במשך השנים. בעבר היו אלה ביטוחי הפרט ששווקו על ידי חברות הביטוח, כיום מדובר בקולקטיבים של קופות החולים, ובעתיד הלא רחוק כנראה שיהיו שינויים נוספים. אבל דבר אחד בטוח: מדובר באחד הביטוחים החשובים ביותר לנו וליקרים לנו.

ביטוח סיעודי, כשמו כן הוא, ביטוח שנועד לדאוג לנו במידה וחלילה נהפוך לסיעודיים. לרוב, ישלם תאגיד הביטוח בקרות המקרה אלפי שקלים בחודש למימון הטיפול הסיעודי. 

לכאורה, בדומה לכל מוצר ביטוחי אחר, התחושה הבסיסית של רוב מבוטחי הסיעוד בישראל, הוא שניתן לישון טוב בלילה וכי חברת הביטוח תעמוד מאחורינו ותסייע לנו בעת צרה. הרי, כל הרעיון בעולם הביטוח הוא תשלום פרמיה חודשית לאורך שנים בתמורה לגלגול הסיכונים שאנו חשופים אליהם לחברת הביטוח.

אך, האם באמת ובתמים התחושה כי אנו "מסודרים לתרחיש הבלהות הסיעודי" מבוססת? ובכן, ממש לא. במציאות היומיומית, רכישת ביטוח סיעודי הוא רק השלב הראשון בצ'קליסט שלנו לקבלת הקצבה החודשית. אם לא תמשיכו לשלב הבא, ייתכן מאוד שכל ההשקעה עד כה הייתה לשווא.

בעלי ביטוח סיעודי ונזקקים לסיוע לממש את זכותכם? לחצו כאן לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות >>> או חייגו: 072-395-3451

רק 33% מתביעות הסיעוד מתקבלות

משרד האוצר מפרסם אחת לתקופה את מדד השירות של חברות הביטוח. המדד מאפשר לנו לקבל אינדיקציה שקופה על שירות חברות הביטוח, כולן יחד וכל אחת לחוד, בכל ענף ומוצר. לצד איכות ומהירות השירות מציין המדד גם את שיעור התביעות המאושרות - ובחלק מתחומי הביטוח הנתונים עגומים להחריד.

על פי מדד שירות חברות הביטוח, רק כ 33% מתביעות הסיעוד במדינת ישראל. כלומר מתוך כל שלוש תביעות ביטוח סיעוד ישנן שתיים שנענות בשלילה. מדובר בשיעור תביעות בלתי מידתי ולא סביר - ויותר מכל: מדאיג ביותר.

ביטוח סיעודי הוא מוצר הביטוח הקלאסי שהייצוג המשפטי לצורך קבלת הזכויות במסגרתו הוא בבחינת "להיות או לחדול". ללא ייצוג משפטי הולם ומקצועי אתם עשויים לגלות שתביעתכם נדחתה - ולרוב הרגולטור לא ייחלץ לעזרתכם, למרות שמגיע לכם.

בעלי ביטוח סיעודי ונזקקים לסיוע לממש את זכותכם? לחצו כאן לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות >>>

פרשנות שעולה לנו ביוקר

חברות הביטוח ידועות כבעלות תדמית שלילית, לפיה כביכול הן יודעות רק לגבות פרמיות, וכשמגיע מועד התשלום (מקרה הביטוח) הן מוצאות מגוון רחב של סיבות ונימוקים לשלילת התביעה. וזאת למרות שעל פי  מדד השירות של משרד האוצר במגוון רחב של ענפי ביטוח התביעות משולמות מהר.

מדוע אם כן יש לחברות הביטוח תדמית שלילית כל כך? בעיקר בגלל רשימה של מקרים חריגים שמעיבים על הכלל - והביטוח הסיעודי הוא אחד החריגים המשמעותיים.

עו"ד רפאל אלמוג מסביר כי "מאחר והקביעה האם אנו ו/או היקרים לנו סיעודיים תלויה במשתנים רבים ומורכבים, ההחלטה האם אכן מדובר במבוטח שהפך לסיעודי נתונה לפרשנות שבמקרים רבים פועלת לרעת ציבור מבוטחי הסיעוד".

לדברי עו"ד אלמוג, "חברות הביטוח פועלות בדרכים מתוחכמות במיוחד, ובכלל זה באמצעות חוקרים פרטיים מטעמם, על מנת להוכיח כי לא מדובר במקרה סיעודי אמיתי. כשכל הנושא נותן לפרשנות, ההוכחה הזו קלה להשגה עבורן".

מול סוללת עורכי הדין של חברות הביטוח ניצב לבדו קרוב משפחתו של המבוטח הסיעודי, אשר מתמודד עם אינספור מטלות קשות ומורכבות, והדבר האחרון שהוא יכול לעשות ברגע זה, זה לצאת למאבק מול חברות הביטוח.

וכך, הולכים לאבדון מאות אלפי שקלים שמגיעים לכם בצדק. לא חבל?

בעלי ביטוח סיעודי ונזקקים לסיוע לממש את זכותכם? לחצו כאן לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות >>>

אם אתם רוצים להיות אחד משלושה שכן מקבלים את תגמולי הביטוח, עליכם לפעול בחוכמה וביסודיות – יד ביד עם איש מקצוע המתמחה בתחום. 

אל תחכו לסירוב של חברת הביטוח. ערעור לחברת הביטוח עשוי לפגוע בסיכוי תביעתכם וקבלת הפיצוי. אפשר לחסוך את עוגמת הנפש והזמן היקר הזה. מומלץ לפנות לעורכי העוסקים בתחום עוד בטרם הגשת התביעה לחברת הביטוח, על מנת לוודא שלא פספסתם שום פרט מהותי בהליך התביעה.

תביעות סיעוד באמצעות עו"ד אלמוג שפירא

עם ניסיון של 20 שנים בייצוג מבוטחים מול חברות הביטוח, תוך התמקדות בתחום תביעות הסיעוד בישראל, הצליחו כבר עורכי הדין רפאל אלמוג ורן שפירא להשיג גמלה חודשית למאות אם לא אלפי מבוטחי סיעוד.

המשרד מדורג ברשימת עורכי הדין המובילים בתחום לפי דירוג D&B ועובד עם המומחים הרפואיים הטובים בישראל על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה בתיקי הסיעוד שהוא מלווה.

"כמעט בכל יום אנחנו נתקלים במבוטחי סיעוד, אשר שילמו במשך שנים רבות דמי ביטוח לתאגיד כזה או אחר, ובעת פקודה, לימים כאשר הפכו לסיעודיים סירבה חברת הביטוח לשלם והפנתה להם עורף", מסבירים עורכי הדין אלמוג ושפירא.

"אנחנו באלמוג שפירא חרטנו על דגלנו להילחם למען ציבור מבוטחי הסיעוד, מתוך תחושת שליחות והזדהות, ולמרבה הצער אנו נתקלים כמעט בכל יום במבוטחי סיעוד שנדחו על ידי תאגיד ביטוח כזה או אחר, מנימוק כזה או אחר, כאשר מגוון הנימוקים הוא רחב", הם מציינים.

לדבריהם, "חשוב לדעת כשחברת ביטוח דוחה תביעה של מבוטח סיעודי, אסור לוותר וצריך להילחם על הזכויות! בחלק לא מבוטל מהמקרים הדחייה אינה חוקית ואף אינה מבוססת. אם חברת הביטוח דחתה את התביעה שלך או של יקירך, מומלץ להיוועץ עם גורמים מקצועיים ולהילחם על הזכויות".

מזה כשני עשורים משרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, המתמחה בתחום תביעות ביטוח הסיעוד, מסייע למאות אם לא אלפי מבוטחי סיעודי. אך לא פחות ואף יותר חשוב מכך, פועל ומתנדב רבות בתרומה לקהילה, ובמתן ייעוץ משפטי קבוע לעמותת עמדא התומכת במאות אלפי חולי אלצהיימר ודמנציה, לחברי עמותת פרקינסון בישראל, עמותת ישראלס לחקר מחלת ה ALS ועוד.

המלצתם חדה וברורה: פנייה מקדימה לייצוג משפטי מגדילה את הסיכויים לקבלת תגמולי ביטוח הסיעוד, שתאפשר לכם וליקירכם בהתמודדות היומיומית הקשה והמאתגרת, ולא פחות חשוב מכך מגדילה את הסיכוי לקבלת זכאות רטרואקטיבית שיקיריכם היו אמורים לקבל כמבוטחים - גם לאחר פטירתם.

בעלי ביטוח סיעודי ונזקקים לסיוע לממש את זכותכם? השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות >>>

או חייגו: 072-395-3451

ביטוח סיעודי ביטוח סיעודי חובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד