כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ללא אב ואם

מזעזע: שלוש שנים אחרי רעייתו, הרב אלמליח נפטר מאירוע מוחי

ארבעה יתומים צעירים נותרו בבית, ללא אב ואם • עד לפני ארבע שנים בלבד הם היו משפחה רגילה ומאושרת • ידידי המשפחה מועטים החליטו להקים קרן עזרה וסיוע בעידוד הרבנים, ומנסים לגייס תמיכה למען היתומים הצעירים

מזעזע: שלוש שנים אחרי רעייתו, הרב אלמליח נפטר מאירוע מוחי
הרב אלמליח זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ארבעה יתומים צעירים נותרו בבית משפחת אלמליח, לאחר פטירתו של האב, הרב יעקב אלמליח זצ"ל, ארבעה יתומים שאין להם לא אב ולא אם, לאחר שאימם הגב' נילי אלמליח ע"ה, נפטרה כבר לפני כשלוש שנים, בעקבות מחלה קשה.

לתרומה ליתומים מאב ואם הקליקו כאן>>>

"לפני 4 שנים הם היו משפחה רגילה לכל דבר", מספר אחד מדידי המשפחה המועטים, "הרב יעקב זצ"ל היה אברך כולל חשוב בכולל האברכים של ישיבת מיר, רעייתו נילי ע"ה היתה עובדת במשרה חלקית כדי לסייע בפרנת הבית, היו להם תשעה ילדים, שמתוכם חמישה נישאו וארבעה עדיין בבית.

"הכל התחיל להתדרדר כשהתגלה שהאמא חולה רח"ל. בעודה נאבקת על חייה, לקה האב באירוע מוחי שפגע בתפקוד הגופני שלוש. חצי שנה לאחר מכן התאלמן מרעייתו והילדים נותרו יתומים מאם, ומטופלים באב נכה שהם היו צריכים לעזור לו בכל הפעולות היומיומיות הפשוטות והרגילות.

"לפני שלושה חודשים לקה רבי יעקב באירוע מוחי נוסף, חזק במיוחד, והפעם זה היה קטלני. הקופאים נאבקו על חייו כמה שיכלו, אבל נגזרה הגזירה, ולמרבה הצער גם הוא נפטר לבית עולמו. כך נחרבה לה משפחה! נשארו ארבעה יתומים בלי אב ואם. מזעזע! פשוט מזעזע!!!".

לנוכח האמור התכנסו כמה מידי המשפחה יחד עם הילדים הבוגרים שכבר נישאו, והחליטו להקים קרן עזרה וסיוע למען היתומים הלא נשואים. רבנים וגדולי תורה שנחשפו למקרה עודדו אותם מאוד ודחפו אותם לכך, וכעת מנסים ידידי המשפחה להתחיל לארגן תרומות ככל האפשר, בתקווה לגייס סכום נכבד שיהיה בו כדי לסייע כראוי לארבעת היתומים, לאפשר להם לגדול בנחת והרחבה עד לחתונתם, וגם לאפשר להם לממן את החתונה מכספי הקרן, כדי שיוכלו להקים בתים כשרים בישראל בסייעתא דשמיא.

"בכל מקרה של טרגדיה ויתמות אנחנו מחוייבים לעזור ולסייע כל אחד כמיטב יכולתו", אומר ידיד המשפחה, "אבל במקרה זה, צריכים לעשות מאמץ כפול ומכופל. כי יתום שאין לו לא אב ולא אם, הוא תלוש, אין לו כלום. יש לו רק אותנו, את עם ישראל, ואנחנו חייבים להראות לו שעם ישראל מאמץ אותו אל חיקו, ונותן לו את הלב שלו".

לתרומה ליתומים מאב ואם הקליקו כאן>>>

קופת העיר אלמליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד