כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חוק המשתמטים עבר: רק ליצמן התנגד

החוק המונע תמיכה מסטודנטים משתמטים, אושר בוועדת הכספים • מבין הח"כים החרדים התנגד לחוק רק יעקב ליצמן

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

חוק המשתמטים אושר היום (ד'), בוועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית. ביום שני יובא החוק לאישור סופי במליאה.

החוק אושר בוועדה ברוב מוחץ כאשר רק ח"כ מיכל בירן מהעבודה וח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה התנגדו לחוק. ההצעה היא למעשה תיקון לחוק המועצה להשכלה גבוהה, ומבקשת לשלול הטבות שמקורן בקופת המדינה מסטודנטים משתמטים ועריקים. כאשר סטודנט משתמט, על פי הגדרות הצבא המעוגנות בהצעה, הוא מי שכלל לא ניגש לשירות ועריק הוא הנעדר משירות למעלה מעשרים יום ברצף. על פי נתוני הצבא, שהוצגו בדיון הוועדה, מידי שנה ישנם כחמשת אלפים משתמטים ועריקים.

על פי המצב הנוהג כיום, כל סטודנט הלומד במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים מקופת המדינה, זכאי ליהנות משורה ארוכה של מלגות שמקורן בקופת המדינה.

ח"כ יוני שטבון, יוזם ההצעה: "החוק ישים סוף להפקר, יש לנו חובה מוסרית לעצור את הפארסה הזאת. צה"ל הוא צבא העם, ולחברה הישראלית כולה יש אחריות להירתם למיגור תופעת ההשתמטות. לא יעלה על הדעת שמשתמטים יקבלו פרס מהמדינה. מפרי חוק צריך להוקיע, לא להוקיר. מקווה ומאמין שכבר ביום שני הקרוב נביא את החוק לאישור סופי גם במליאת הכנסת".

אל הצעת החוק של ח"כ שטבון, שההסכמה עליה חצתה מפלגות וגבולות פוליטיים, הצטרפו גם ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), ח"כ עפר שלח (יש עתיד), ח"כ יריב לוין (הליכוד), ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וחברי הכנסת איתן כבל ועמר בר לב (עבודה).
חוק כנסת ליצמן משתמטים שטבון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד