י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
צפו בגלריה

מעמד אדיר בת"ת 'תפארת טבריא' בראשות חכם ניסים בן שמעון

מעמד סיום מבצע 'ברינה יקצורו' נערך בת"ת "תפארת טבריא" לילדים שחזרו על מאות דפי גמרא. במעמד הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון. במעמד הוקרנה ברכתו של הראש"ל הגר"י יוסף. צפו בגלריה

מעמד אדיר בת"ת 'תפארת טבריא' בראשות חכם ניסים בן שמעון
סיום מבצע 'ברינה יקצורו' בת"ת תפארת טבריא צילום: באדיבות המצלם

מעמד מחזק ומרומם בסיום מבצע 'ברינה יקצורו' בת"ת "תפארת טבריא" כבר התרגלנו למראה משובב הנפש שכולנו עדים לו בחדשי הקיץ. תלמידי "תפארת" חובשים בשעות הערב את בתי המדרש, חוזרים על תלמודם ונבחנים דף אחרי דף אצל צוות הבוחנים הפזורים בעיר.

תכנית החזרות כוללת קודם כל את פרק הגמרא שלמדו במהלך השנה הנוכחית, לאחמ"כ את מה שלמדו בשנה הקודמת וכן הלאה, כך שכל תלמיד יכול להיבחן על כל דפי הגמרא שלמד מכיתה ד' ועד סיום לימודיו בת"ת.

משנה לשנה המבצע צובר תאוצה, ותלמידים נוספים מצטרפים לתכנית. תלמודי תורה רבים בצפון ששמעו על ההצלחה הגדולה, העתיקו את התכנית במלואה. השנה, בס"ד מרובה חשו בהנהלת הת"ת סיפוק רב מהתוצאות המפעימות. יותר מ100- תלמידים בכיתות ד'-ח' נבחנו בסך הכל על 4,877 דפי גמרא!!! בכ520 - שעות של בחינה. זהו הישג עצום של דפים ושעות בחינה, לצד אלפי אלפים של שעות לימוד תורה בשעות הפנאי.

המעמד הגדול והמיוחד כנס ההוקרה וההערכה ללומדי התורה הצעירים נערך השבוע באולם האודיטוריום "יד שטרית" בהשתתפות הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון, ראש ישיבת 'אור אלחנן' הגאון רבי אחיקם שבח, ראשי כוללים, רבנים נכבדים, הורים ואישי ציבור.

המעמד המרגש נחגג בקול המון בהשתתפות מאות תלמידי כיתות ג' – ח' והוריהם. אולם האודיטוריום שהתמלא על גדותיו עוצב ברוב פאר והדר לכבוד התורה ולומדיה. גם סבים וסבתות של החתנים הגיעו מכל רחבי הארץ כדי לייקר ולרומם את צעירי הצאן ולהחדיר בהם אהבת תורה.

מנהל הת"ת הרב בנימין בוימל שהנחה את הערב בטוב טעם ודעת פתח בדברי שבח לבורא עולם על הזכות שהתגלגלה על ידי הצוות החינוכי להאהיב את התורה בצורה כה נפלאה. הוא שיבח את התלמידים היקרים שנבחנו על עשרות דפי גמרא כל אחד. והודה מאוד לכל הצוות החינוכי של הת"ת על הצלחת המבצע, ולכל הצוות הטכני שעמלו להפיק את המעמד.

ראש הישיבה לצעירים "אור אלחנן" הגאון רבי אחיקם שבח הלהיב את השומעים בדברי הלל ושבח לעמלי התורה הצעירים המקדישים את זמנם הפנוי לכבוש עוד דף גמרא ועוד אחד. הדגיש בדבריו הדגיש שלימוד התורה זהו בנין ירושלים ובית המקדש על חורבנם אנו מתאבלים בימים אלו.

ברגשי קודש והתלהבות מיוחדת קיבלו קהל הנוכחים את אורח הכבוד של הכנס הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון שהגיע במיוחד ממרכז הארץ לחזק ולברך את התלמידים – תלמידי החכמים של הדור הבא.

במהלך הערב ציפתה למשתתפים הפתעה מיוחדת, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הרה"ר לישראל שהיה אמור להשתתף בכנס, ונבצר ממנו להגיע, בירך את התלמידים וחיזק אותם דרך הסרטה שהוקרנה באולם.

נציג ההורים הרב אושרי אזולאי תיאר בדבריו את המבצע המיוחד ואת החיבור של הילדים וביקש בכל לשון להרחיב את המבצע גם לימי החורף. הוא תיאר כיצד השפיע המבצע בבתים רבים על כל סדר היום ואיך כל בני הבית שותפים ומתחברים להצלחות של הבנים.

במעמד חולקו לכל הנבחנים תעודות הוקרה ומאות סטים של ספרים יקרי ערך בשווי עשרות אלפי שקלים. מקהלה של ילדי "תפארת" הנעימה בשירי ערגה מתוקים מדבש לכבוד התורה ולומדיה.

הכנס הסתיים מתוך התרוממות הנפש עצומה של קהל המשתתפים ומתוך שירה וריקודים סוערים של חתני השמחה.

 

 

טבריה חכם ניסים בן שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד