כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ביוזמת טהרת המשפחה

קידר מתרגשת: מקווה חדש נבנה בתרומת הקהילה היהודית בסטטן איילנד

סכום של 120 אלף דולר להקמת מקווה בישוב קידר גויס בתוך ארבעה ימים בלבד ע"י ארגון 'טהרת המשפחה' לזכרה של האישה הצעירה יהודית פריד ע"ה | יהודית המתינה לזיווגה במשך 20 שנה, ומיד לאחר שנישאה נפטרה מבלי להותיר אחריה שם ושארית | המקווה שהוקם בקידר מנציח את זכרה לשם עולם

קידר מתרגשת: מקווה חדש נבנה בתרומת הקהילה היהודית בסטטן איילנד
טקס חנוכת המקווה ביישוב קידר צילום: באדיבות המצלם

קידר לבשה חג: בשבוע שעבר נערך טקס חגיגי לחנוכת המקווה החדש שנבנה ע"י טהרת המשפחה ביישוב קידר. הטקס החגיגי נערך בהשתתפות הרב חיים לוי יו"ר טהרת המשפחה, מר שלמה נאמן ראש המועצה האזורית גוש עציון, הרב רפי אוסטרוף רב היישוב קידר, הרב ישי אחיטוב רב היישוב קידר מר משה זיגדון יו"ר ועד היישוב קידר משפחת התורמים ותושבי היישוב.

סיפורו של המקווה מרגש באופן יוצא דופן. המקווה בקידר נתרם לע"נ מרת יהודית פנינה פריד (איסרוף) ע"ה מארה"ב. יהודית המתינה זמן רב עד שמצאה את זיווגה, אולם למרבה הטרגדיה מיד לאחר נישואיה התגלתה בגופה מחלת הסרטן.

ממיטת חוליה החליטה לעשות מעשה אצילי ויוצא דופן ולהירתם להקמת מקווה בסטטן איילנד מקום מגוריה. בתום מאבק ארוך וקשה היא נפטרה והותירה את משפחתה ואת בעלה יואל, המומים ומזועזעים.

כתום השלושים לפטירתה הטראגית נחלצו בני משפחתה להנציח את זכרה הטהור באמצעות הקמת מקווה טהרה – משימה עליה עמלה ממיטת חוליה בסוף ימיה. ב'טהרת המשפחה' כי המקווה יוקם בישוב קידר; ישוב קהילתי כפרי בהרי יהודה, דרומית למעלה אדומים.

בישוב שכן בעבר מקווה אלא שזה כמעט ואינו פעיל כיום והשנים שחלפו הותירו את אותותיהם במבנה המיושן והמוזנח. ההבנה הייתה שבמידה ומקווה ראוי לשמו יבנה במקום, מצוות הטהרה תישמר ביתר שאת במקום.

הלהט יוצא הדופן למענה של יהודית פנינה ע"ה גרם לשבירת שיא היסטורי ולגיוס הסכום הגדול בתוך זמן קצר ביותר: בארגון נדהמו לראות כי בתוך ארבעה ימים בלבד גייסו בני המשפחה והמכרים את הסכום המיועד להקמת המקווה, והעבודות לשיפוצו ושיקומו נכנסו מיד להילוך גבוה.

אולם נראה כי הסיפור לא הסתיים וביום שלישי לפני שבועיים, כאשר נחנך המקווה ביישוב קידר, יצרו קשר עם אחיה של המנוחה כדי להודיע לו על פתיחת המקווה לשימוש. האח לא הצליח לעצור את התרגשותו כאשר סיפר שבדיוק באותו ערב האלמן נישא לחברתה הטובה של אחותו.

סטטן איילנד קידר מקווה טהרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד