ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

למרות ההבטחות: עדיין לא הועבר למשטרה תקציב ל- 25 ניידות מתנדבים בתנועה

אור ירוק: "הקיצוץ בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מהווה מכה אנושה למאבק בכבישים להצלת חיי אדם. משרד התחבורה חייב לדאוג שיועברו התקציבים הנדרשים בכדי להפסיק לחשוף את אזרחי המדינה לסכנות בכבישים"

למרות ההבטחות: עדיין לא הועבר למשטרה תקציב ל- 25 ניידות מתנדבים בתנועה


עמותת אור ירוק בשיתוף משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפעילות בשנים האחרונות את פרויקט "מתנדבים בתנועה", במסגרתו מוזמנים אזרחים להצטרף לשורות מתנדבי המשטרה ולשמש כשוטרים לכל דבר. בשנים האחרונות, ספג הפרויקט מכה קשה כשאיבד ניידות רבות כתוצאה מבלאי הרכב.

בסוף שנת 2013, יצאה תכנית לחידוש מלאי הניידות והשבת המתנדבים לפעילות בצורת "מנות", כאשר מדי שלושה חודשים 25 ניידות חדשות ייכנסו לפעילות. למרות ההבטחות, התקציב לניידות אלו טרם ניתן וכרגע עדיין חסרות 25 ניידות חדשות למערך. המשמעות היא, כי בערים רבות מתנדבים שתפקידם הוא לתפוס עבריינים בכבישים ולמנוע את תאונות הדרכים – אינם יכולים לעשות זאת.

חלוקת הניידות החסרות שהיו אמורות להיכנס לשימוש במסגרת "המנה השלישית" שטרם הגיעה:
בצפון: 2 ניידות.
בדרום: 3 ניידות.
בירושלים: 6 ניידות.
באזור החוף: 2 ניידות.
באזור המרכז: 8 ניידות.
לאזור יהודה ושומרון ניתנה ניידת אחת יותר לעומת התכנון המקורי.

מתנדבי התנועה פועלים בשיתוף לשוטרים המקומיים. המתנדבים פועלים בצוותים של שניים במשמרת ומבצעים פעילות אכיפה, ביום וגם בלילה. פעילות המתנדבים מכוונת לאכיפת משטרה, על פי הדרישות והיעדים של אגף התנועה. הדגש הוא על עבירות המגודרות כעבירות איכות, הכוללות עבירות כגון: עקיפה על קו לבן, חציית צומת במופע אור אדום, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרור עצור ובדיקות אלכוהול.

עמותת אור ירוק: "פרויקט 'מתנדבים בתנועה', הוא פרויקט בעל חשיבות עליונה. התוצאות המרשימות מלמדות על חשיבות מערך המתנדבים במסגרת האכיפה המשטרתית. הקיצוץ בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שמביא גם לקיצוץ בפרויקט מתנדבים בתנועה, מהווה מכה אנושה למאבק בכבישים להצלת חיי אדם. משרד התחבורה חייב לדאוג לכך שיועברו לרשות התקציבים הנדרשים בכדי להפסיק לחשוף את אזרחי המדינה לסכנות בכבישים ולאפשר את הגברת האכיפה על ידי אגף התנועה של משטרת ישראל"
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד