כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הצעת חוק חדשה

כל הנכנסים לאוקראינה יחויבו בביטוח המכסה פגיעות מלחמה

החל מהתקופה הקרובה ידרשו כל הנכנסים לאוקראינה לעשות פוליסת ביטוח המכסה פגיעות בעקבות המלחמה. בהסבר לחוק נאמר: כי "זרים רבים באוקראינה כרגע אינם מוגנים מפני נזקים העלולות להתרחש עקב תוקפנות מזוינת של רוסיה"

הרס רב ליד אומן מטיל רוסי
הרס רב ליד אומן מטיל רוסי צילום: כוחות כיבוי אש אוקראינה

בימים אלו הוגשה בפרלמנט האוקראיני הצעת חוק הדורשת מהנכנסים למדינה שאינם אזרחי אוקראינה, לבטח את עצמם בפוליסת ביטוח אוקראינית המכסה שלל נזקים ופגיעות שעלולים להיגרם בעקבות המלחמה, החוק ידרוש מהבאים לאומן לראש השנה לעשות ביטוח שיכסה ח"ו פציעות.

נכון להיום, תיירים זרים וחסרי אזרחות הורשו להיכנס לאוקראינה כאשר ברשותם: דרכון זר בתוקף, מסמך המאשר את מטרת הביקור באוקראינה, עדות למספיק כסף לכל תקופת השהות באוקראינה. על פי טיוטת החוק החדש יידרשו הנכנסים להוסיף לרשימת המסמכים הנדרשים למעבר הגבול, פוליסת ביטוח, שאמורה לכסות סיכונים אפשריים הקשורים למלחמה.

פוליסת הביטוח חייבת להיות מונפקת לכל תקופת השהות באוקראינה ועליה לכסות: עלויות טיפול רפואי (במקרה של ביקור עצמאי במוסד רפואי וכן בשעת חירום). ביטוח מסיכונים הקשורים לחומריי נפץ (כולל כאלה הקשורים להתקפות טילים על ערים). כיסוי סיכונים אחרים הקשורים למלחמה ופעולות טרור. בהסבר לחוק נאמר: כי "זרים רבים באוקראינה כרגע אינם מוגנים מפני נזקים העלולות להתרחש עקב תוקפנות מזוינת של רוסיה".

"אוקראינה כולה סובלת באופן קבוע מהתקפות טילים ומתקיפות מל"טים. ומרכיבי הנפץ של כלי הנשק האלה יכולים להוות איום גם לאחר שהייה ארוכה מתחת לאדמה או במים. לכן אין כיום מקומות בטוחים לחלוטין ברחבי אוקראינה, כי רוסיה תוקפת לא רק מתקנים צבאיים אלא גם תשתיות אזרחיות. ולמרבה הצער, אוקראינה היא כיום המדינה הממוקשת ביותר בעולם" כך ע"פ הנכתב בחוק המוצע.

"לפיכך, ביטוח המכסה סיכונים צבאיים אמור להפחית את העומס על תקציבי המדינה והמקומיים לטיפול רפואי בזרים ולהבטיח את ביטחונם של אזרחים זרים במהלך החוק הצבאי" – כך ע"פ ההסבר בחוק.

נציין כי למרות שככל הנראה ייאכף החוק המוצע באופן גורף, כפי שנהגו באוקראינה בתקופת משבר ה'קורונה', למרות זאת, לא כל התקנות הנהוגות עד כה באופן רשמי באוקראינה נאכפות, ונצטרך להמתין ולראות כיצד האוקראינים אוכפים את החוק המדובר.

שלומי אלישע סמנכ"ל הצלה אוקראינה: "צריך להבין שפוליסת ביטוח רפואי זה דבר חשוב ומציל חיים, בפרט במדינות אלו אנו כל שנה מבהירים על הנושא הזה לאור מצבים רפואיים שאנו נחשפים אליהם, וזה דבר שבזמן אמת מציל ואנו מברכים על ההחלטה זו ומתפללים לסיומה של המלחמה ומייחלים שהשלום והשקט ישררו שוב כאן באוקראינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ביטוח אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד