י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שינוי מדיניות"

המהלך החדש שיגביר את השימושים ברשתות הסלולר המתקדמות

משרד התקשורת יקצה תדרי דור 5 בהיקף נרחב גם לשחקנים חדשים שיאפשרו מודלים עסקיים חדשים, יישומים ושירותים טכנולוגיים חדשניים | המהלך יאפשר קידום תחרות יזניק את החדשנות הטכנולוגית בישראל, ישפר את איכות הרשתות הסלולריות, יפתח את תחום הרשתות הפרטיות ויתרום לפריון המשק

המהלך החדש שיגביר את השימושים ברשתות הסלולר המתקדמות
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד התקשורת, החליט לאמץ המלצות של גורמי המקצוע במשרד לשינוי מדיניות ביחס לחברות שאינן חברות סלולר. במטרה להאיץ בישראל מהלכי חדשנות בטכנולוגית הדור החמישי, המשרד יפתח את שוק הסלולר לכניסת שחקנים עסקיים חדשים באמצעות הקצאת תדרי דור 5 ייעודיים לטובת פיתוח חדשנות טכנולוגית. התדרים החדשים שיוקצו ישמשו רשתות פרטיות מאובטחות לתעשיות במגזר העסקי והפרטי כדוגמת חקלאות אוטונומית, רכבים אוטונומיים, מפעלים, אצטדיונים, בתי חולים ועוד, בטכנולוגיה של 5G. 

רשת פרטית היא תשתית אלחוטית שנפרשת בתוך תא שטח מוגדר. על גבי הרשת יכולים לפעול רק מכשירים שאושרו או הוגדרו מראש על ידי מי שמפעיל או שוכר אותה. ברשת כזו אין חשש לגבי מספר המכשירים המחוברים, קיבולת הרשת, הכיסוי שלה ובאופן כללי הביצועים שלה, מתוך הנחה שהפתרון הותאם לצרכים הספציפיים ונתפר לממדי התקציב שיועד לפרויקט. עם זאת, הייחודיות של רשתות פרטיות לא מתמצה בכיסוי וקיבולת, אלא בערך מוסף כגון אמצעי אבטחה ייעודיים ואינטגרציה עם מערכות תפעוליות ועסקיות בשימוש הארגון. זמני השיהוי הנמוכים שרשת פרטית יכולה לספק מאפשרים שיפור של זמן התגובה והרחבה שלהם ליישומים חדשים.

פתיחת השוק לכניסת שחקנים חדשים באמצעות הקצאת תדרים ייעודיים ברצועת החדשנות יתרמו לפיתוח תחום הרשתות הפרטיות בישראל, ויקדמו חדשנות ותחרות בשוק התקשורת הישראלי.

שר התקשורת הנחה את עובדי משרדו לקדם מהלכים נוספים שיעודדו תחרות ויישומים טכנולוגיים ובמקביל הנחה להשלים את המהלכים הרגולטוריים הנדרשים ליישומו של מתווה זה ובכלל כך תיקון תקנות הטלגרף האלחוטי, תיקון חוק התקשורת, קביעת מתכונת רישוי חדשה וגיבוש כללים לעניין מספור, נדידה ועוד שיחולו ביחס לשחקנים החדשים.

 

רשתות סלולריות חברות סלולר תחרות משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד