כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעוד כארבעה חודשים

האם כהונת הנגיד תוארך? סמוטריץ': "ברירת המחדל היא לא להאריך"

במענה לשאלה האם תוארך כהונתו של נגיד בנק ישראל, ענה סמוטריץ' כי "ברירת המחדל היא לא להאריך" | בעוד כארבעה חודשים יסיים פרופ' אמיר ירון קדנציה בת חמש שנים 

האם כהונת הנגיד תוארך? סמוטריץ': "ברירת המחדל היא לא להאריך"
בנק ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר היום (ראשון) במהלך אריון ב׳גל״צ׳ במענה לשאלה אודות הארכת כהונתו של נגד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, כי "ברירת המחדל היא לא להאריך - רק ל-2 נגידים מ-1971 האריכו את הכהונה". בהמשך הוא הוסיף ואמר "שאלת הארכה עוד לא עלתה לדיון, אני ורה"מ צריכים לשבת עליה".

בדצמבר הקרוב יסיים פרופ' אמיר ירון קדנציה בת חמש שנים כנגיד בנק ישראל, החוק מאפשר להאריך את כהונתו של ירון בחמש שנים נוספות, והדבר כפוף להחלטת ממשלה.

לפני כארבעה חודשים, לאחר שנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, תקף את הליך החקיקה המהיר סביב הרפורמה המשפטית בריאיון ל-CNN, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', סימן "לייק" למספר ציוצים שתקפו את הריאיון ברשת החברתית, 'טוויטר'. באחד מאותם ציוצים, נטען כי "יש רק דבר אחד יותר גרוע מהתערבות בעצמאות של נגיד בנק ישראל - התערבות של נגיד בנק ישראל בהליך חקיקה של הפרלמנט. ימים אפלים מאוד". 

לפני כחודשיים, שר המורשת, עמיחי אליהו מ'עוצמה יהודית' דיבר בגנותו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "נגיד בנק ישראל מלכלך על מדינת ישראל, פוגע בדירוג האשראי שלה ופוגע בכלכלה של המדינה. הוא היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. פרא אדם. הבנאדם הזה ממשיך לכהן בתפקידו רק בגלל שהרפורמה המשפטית לא יוצאת לפועל", האשים השר.

נגיד פרופ' אמיר ירון בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד