כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הנתונים יוצגו לנתניהו

גלנט והלוי קיימו דיון ומגבשים צעדים נגד המאיימים בסרבנות

ביום ראשון הבא יחוקק ביטול עילת הסבירות במליאה ואיומי הסרבנות הולכים ומתרבים לפחות על פי הדיווחים בתקשורת. שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי דנו במחאה נגד הרפורמה במערך המילואים ומגבשים צעדים נגד איומי המילואימניקים | הנתונים יוצגו לראש הממשלה נתניהו

גלנט והלוי קיימו דיון ומגבשים צעדים נגד המאיימים בסרבנות
נתניהו וגלנט בהצהרה צילום: עומר מירון, לע"מ

שר הביטחון יואב גלנט קיים אחר הצהריים דיון בקריה עם הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, ועם בכירי צה"ל לדיון עדכון על המחאה במערך המילואים בצבא סביב החקיקה המשפטית. לבקשת גלנט, הוצגה לו תמונת המצב העדכנית בצה"ל וגם התוכנית לטפל בסוגייה. גורם שנכח בפגישה עדכן שהמסר של צה"ל - "לא מזהים פגיעה בכשירות, מזהים פגיעה בלכידות". הנתונים יוצגו בהמשך גם לראש הממשלה בנימין נתניהו.

עם זאת במערכת הביטחון אומרים כי המכתב עליו חתומים כ-200 לוחמי סיירת מטכ"ל במילואים הוא עליית מדרגה משמעותית - מאחר שמדובר על מכתב חתום של אנשים שמזדהים בשמותיהם.

בחיל האוויר נערכים לשבוע מתוח. בשבוע הקרוב מתכוון מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, להגיע לטייסות ולשוחח עם מפקדי הטייסות ואנשי המילואים במטרה להשאיר את המחאה מחוץ לחיל. האלוף בר עוסק בנושא בחלק ניכר מזמנו בנושא, ואף קיים התייעצויות אם לעמוד השבוע מול המצלמות ולהתייחס בקולו למחאת הטייסים ולביקורת שנשמעת נגד טייסי החייל.

בתוך כך, קצין צה"ל המשרת ביחידה מובחרת זומן לבירור בחיל האוויר לאחר שכתב בקבוצה של אנשי היחידה שעליהם לקחת חלק במחאה. הקצין נמצא בתקופת לימודים במסגרת שירותו.

הבוקר פורסם כי גורמים משפטיים בכירים במערכת הביטחון הביעו חשש מהשלכות המשך חקיקת הרפורמה המשפטית, ובתוכה צמצום עילת הסבירות. לדבריהם, מהלך שכזה "עלול לחבל בהגנה המשפטית שניתנת לקציני צה"ל מפני העמדתם לדין פלילי בהאג בהאשמות של ביצוע פשעי מלחמה".

יואב גלנט הרצי הלוי סרבנות סרבנים חיל האוויר הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד