כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לקראת כינוס המועצת: משרד הביטחון שיגר מסמך

המכתב, שנשלח ללא לוגו המשרד ובלי אזכור השר, מאשר התייצבות נפרדת • גורם ביהדו"ת לבחדרי: "לא רציני, הצבא יכול להתכחש"

המועצת תחליט, צילום: קובי הר צבי
המועצת תחליט, צילום: קובי הר צבי

כשעה לפני התכנסות המועצת, קיבלו חברי הכנסת החרדים במייל ממשרד הביטחון מסמך ובו נכתב כי צה״ל יהיה מוכן לאשר התייצבות נפרדת בצו ראשון. המסמך הגיע על גבי דף וורד רגיל, ללא הלוגו של משרד הביטחון, וללא הזכרת שמו של שר הביטחון.

גורמים ביהדות התורה אומרים לבחדרי חרדים, ״זה לא רציני, הצבא יכול להתכחש למסמך הזה, אך המועצת תחליט״

במסמך נאמר, ״

נוסח המסמך שנשלח ממשרד הביטחון:
בהמשך לפניית מספר ח"כ חרדיים לשהב"ט להלן תשובת צה"ל:

א) אופן התייצבותם של מלש"בים חרדים הותאם לצרכיהם בשורה ארוכה של נושאים על מנת לאפשר, את מימוש התהליכים לגיוס לצה"ל, דחיית השירות ומתן הפטור.

בתוך כך, ראוי לציין את פילוח האוכלוסייה עפ"י גילאים, זימון חלקים ממנה בעיתויים יעודיים ועל פני תקופת זמן ארוכה ואת הקמת מדור בני ישיבות ארצי בבסיס תל השומר שנועד לתת מענה ייחודי.

גבאשר לנושא ההתייצבות לצו הראשון נציין את הדברים:

הסוגיה נדונה בעבר כחלק מההסדרה, מודגש כי בעת משלוח הזימון לצו הראשון אין ברשות צה"ל את כלל המידע לגבי השתייכותו המגזרית של המלש"ב. ע"כ בניגוד לזימון האוכלוסייה הבוגרת יותר, שכבר ביצעה את התהליכים הראשוניים וניתן לזהותה כחרדית, מורכב ביותר לזמן ולייחד ימי גיוס או מקומות גיוס לבחורים אלה מראש, ביוזמת הצבא.

יחד עם זאת במידה וראשי הציבור החרדי ירתמו למהלך הננו סבורים שניתן יהיה לרכז היקף אוכלוסייה משמעותי, בחתך ישיבות, בימים יעודיים שיוגדרו "כיום התיצבות אחוד לישיבות". כך ניתן יהיה להפנות את הקשב והמשאבים של לשכת הגיוס לטיפול במלש"בים החרדים.

לצורך בחינת אפשרות זו והיכולת האמיתית לקיים תהליך מול האוכלוסייה, בהיקף הנדרש בלשכות הגיוס (באופן שימצה את סגלי הלשכות באותם הימים), נציע לקיים מספר ימי ניסיון במתכונת זו בתיאום עם ועד הישיבות. ככל שיצלח הניסיון ניתן יהיה להרחיבו עד למיצוי הצו הראשון בקרב מרבית האוכלוסייה.

לסיכום,

סוגיית זימון מלש"בים חרדים לביצוע תהליכים ובכלל זאת הצו הראשון, נדונה משך תקופה ארוכה וקיבלה שורה של מענים התואמים את צרכי האוכלוסייה. יחד עם זאת, צה"ל יהיה נכון לבצע התאמות נוספות כפי שיפורט, ובלבד שהדבר יעשה בשיתוף פעולה ותוך נטילת אחריות מצד ראשי הציבור החרדי. פעולה משותפת מסוג זה לא תפגע בתהליכים המתקיימים בלשכות הגיוס ביחד לכלל הציבור.


גיוס צהל מועצת ביטחון מסמך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד