כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פוגעים בפרנסה

עשרות אלפי נהגים מתגבשים לתביעה ייצוגית נגד המשבשים

האם ימי השיתוק ייפסקו? 35 אלף נהגי מוניות נערכים עם תביעה ייצוגית כנגד מארגני ההפגנות. יו"ר התאחדות נהגי המוניות: "אנחנו מעריכים ירידה של 20-30 אחוז, 10-15 מיליון ש"ח" |  נציבת מס הכנסה לשעבר: "אני צופה קיצוצים מכיוון שהשנה יגבו פחות משנה קודמת"

עשרות אלפי נהגים מתגבשים לתביעה ייצוגית נגד המשבשים
עומסי תנועה בנתיבי איילון צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

35 אלף נהגי מוניות יוצאים נגד המחאה שחוסמת להם את הפרנסה. לדברי כפיר בן זינו, יו"ר התאחדות נהגי המוניות לקראת 'יום שיתוק' נוסף שמתוכנן על ידי מארגני המחאות ליום שלישי הקרוב: "עשרות אלפי נהגי מוניות נערכו כבר עם תביעה ייצוגית כנגד מארגני ההפגנות. אנחנו מעריכים ירידה של 20-30 אחוז, 10-15 מיליון ₪". כך אמר בראיון לאיציק מצרפי ברדיו 'גלי ישראל'.

לדבריו, "נהגי המוניות יוצאים מטרמינל 3 – ביקשנו מהמארגנים שיפגינו בטרמינל 1 – מי אישר להפריע לנהגי המוניות ולפגוע להם בפרנסה? שבוע שעבר 400 נהגי מוניות הפגינו כנגדם – אני לא יכול להגיד לאדם היום אין עבודה – אם צריך לתבוע אותם - נתבע".

עורכת הדין טלי ירון אלדר, לשעבר נציבת מס הכנסה אמרה בראיון בעקבות הקריאות למרד מיסים: "אני לא חושבת שזה מרד, כל מעסיק משלם מקדמות בתחילת שנה, בעל עסק הולך לרו"ח ומקטין את התחזית שלו לשנה הקרובה. בעבר אנשים לא הזדרזו להקטין מקדמות ובסוף השנה רשות המיסים החזירה סכומים גדולים. כיום יש יותר מודעות שניתן לעשות זאת כתוצאה מירידה בריווחיות והריבית המכה במשק. הם אומרים שבאופן זמני הולכים לשלם פחות מיסים בגלל הקשיים הכלכליים".

לדברי עו"ד ירון אלדר: "העיתוי בהחלט מעניין. בשנה שעברה קופת המדינה תפחה בזכות אקזיטים ומיסים על נדל"ן – שני אלה לא נמצאים השנה – אני צופה קיצוצים מכיוון שהשנה יגבו פחות משנה קודמת. אני בהחלט חושבת שאם חברות רבות יעשו את ההתאמה הזו, תהיה פגיעה בקופת המדינה, לצד פחות עסקאות ואקזיטים – אני צופה ירידה משמעותית ביכולת של המדינה לגבות מיסים – בהחלט יש אירוע".

שיבושי תנועה שיבושים תנועה תביעה ייצוגית נהגי מוניות חסימת כבישים חסימות כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד