כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"בנט כופה מינויים פוליטים במסווה מקצועי"

ראשי עיריות ומועצות מקומיות שהגיעו לועדת הפנים של הכנסת חשפו מעורבות פוליטית פסולה במינויים במועצות הדתיות, שמובלת על ידי שר הדתות בנט וסגנו בן דהן • העדויות החמורות - בפנים • ח"כ אשר תקף בחריפות את הבית היהודי: "מדיניות צבועה של משרד הדתות. סגן השר אלי בן דהן מתנהג כמו שודד לאור יום" • צפו בוידאו

יעקב אשר, פלאש90
יעקב אשר, פלאש90

משרד הדתות מסביר
לעומת זאת, במשרד הדתות מסבירים: "פעם בחמש שנים, שנה לאחר הבחירות לראשויות המקומיות, פוקע מינויים של יו"ר המועצה הדתית והרכב המועצה הדתית ברחבי הארץ. הדבר אינו תקף לגבי ראשי מועצות אשר מונו בשנה האחרונה, כ-40 במספר.

"במהלך השנה האחרונה התנהלו תהליכים של הידברות מול ראשי רשויות מקומיות בכדי להגיע ליו"ר מועצה דתית מוסכם. ברשויות שבהן טרם הושלם התהליך,יוארך מינוי היו"ר כאמור".

"השבוע החליט סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, כי בכל המועצות הדתיות שבהן טרם מונה יושב ראש חדש, היו"ר שסיים את תפקידו ימונה כממונה בעל סמכות הכרעה ל-60 יום ובפועל ימשיך לנהל את המועצה הדתית ובמתן שירותי הדת לתושבים עד להשלמת מינוי הרכב המועצה ומינוי יו"ר חדש והכל בשיתוף פעולה מירבי עם הרשות המקומית.

"המהלך הזה נעשה לראשונה כדי לאפשר המשך ניהול תקין של המועצה הדתית ומתן שירותי דת רציפים לתושבים.

"בעבר רווח הזמן שבין מינוי היו"רים, גרם לשיבוש במתן המשכורות כיוון שלא היה מי שיחתום עליהן, מתן אישורי קבורה וניהול לוויות של תושבים, לא היה למי לפנות באשר לנושאי גג של המועצה הדתית ועוד".
יעקב אשר הבית היהודי בנט וועדת הפנים המועצות הדתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד