י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השראה מתסריט בריטי

צפו: שכרו חנות באמתלה להפוך אותה למאפייה ובזזו חנות תכשיטי זהב

כנופיה עיראקית ביצעה ביזה סנסציונית של חנות זהב באחד מרחובות הבירה בגדאד, הכנופיה נקטה בשיטה שהם ראו בסרט בריטי מפורסם. הם שכרו חנות באמתלה להפוך אותה למאפייה ורוקנו את החנות הסמוכה מכל תכשיטי הזהב

צפו: שכרו חנות באמתלה להפוך אותה למאפייה ובזזו חנות תכשיטי זהב
החנות הריקה צילום: צילום מסך

בסרט בריטי "הג'וב בבנק" (The Bank Job) אשר הופק ב-2008, הופיעה שיטת גניבה מקורית והתסריט התבסס על שכירת מחסן צמוד לאחד מסניפי הבנקים הבריטיים הידועים, הגנבים חפרו מנהרה מהמחסן השכור לתוך סניף הבנק עד שהצליחו להגיע לכספת.

כנופיה עיראקית בת ארבעה אנשים קיבלה השראה משיטת הגניבה הזו, כאשר שכרו חנות צמודה לחנות תכשיטי זהב ברחוב פלסטין במרכז בגדד, באמתלה של פתיחת מאפייה, וניצלו את העבודות כביכול כדי להכניס מכונות קידוח.

הם חפרו בור שדרכו נכנסו לחנות הזהב, לאחר שהבעלים יצא מהחנות, הם בזזו את כל תכולת הזהב והתכשיטים, למעשה את כל תכולתה עד שגנבו אפילו את מצלמות האבטחה זיכרון האחסון שלהם ונמלטו.

הם גנבו 13 קילוגרמים של זהב, ששוויו מוערך בכמיליארד דינר עיראקי, השווה ל-766 אלף דולר אמריקאי.

בשיחה עם כלי תקשורת מקומיים, ביקש בעל החנות מראש ממשלת עיראק, אל-סודאני, להתערב ישירות כמפקד הכוחות המזוינים, והדגיש כי הוא לא הבעלים היחיד של התכשיטים הגנובים.

כוחות משטרה החלו בבדיקת מצלמות אבטחה באזור אחר הכנופייה במטרה לעצור אותם, ופתחו בחקירת האירוע, בעל החנות הסמוכה לחנות הזהב אותה ניצלה החבורה לגניבה עדיין נמלט.

המבצע הזה לא היה הראשון מסוגו בעיראק. בשנת 2020, נפת ארביל באזור כורדיסטן הייתה עדה לאחת הגניבות המעניינות של אחת מחנויות הזהב הגדולות שם, כאשר הגנבים נכנסו מצינור ביוב תת קרקעי, חפרו מנהרה מהרחוב מול החנות, והצליחו להגיע לזהב. הם גנבו כ-40 קילוגרמים של זהב וכ-300,000 דולר.

עיראק בריטניה זהב מספרה חנות תכשיטים נשדדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד