כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי למעלה מעשור

ראש הממשלה העיראקי ביקר בסוריה כדי לנרמל את היחסים

למרות שבגדד שמרה על קשרים דיפלומטיים עם סוריה במהלך מלחמת האזרחים, אף ראש ממשלה עיראקי לא ביקר בדמשק במשך יותר מעשור. ראש הממשלה העיראקי אל-סודאני הגיע לסוריה כדי לנרמל את היחסים  

ראש הממשלה העיראקי ביקר בסוריה כדי לנרמל את היחסים
נשיא סוריה וראש ממשלת עיראק צילום: משרד הנשיאות הסורי

ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיאע א-סודאני ביקר אתמול בבירת סוריה, דמשק, ונפגש עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד. אסד אמר כי הביקור הוא סימן ל"קפיצת מדרגה מעשית" ביחסים בין שתי המדינות.

אל-סודאני והמשלחת הבכירה שלו זכו לקבלת פנים צבאית על ידי הנשיא הסורי שטבח בבני עמו במלחמת אזרחים. למרות העובדה שעיראק היא אחת מהמדינות הבודדות שקיימו קשרים עם סוריה לאורך מלחמת האזרחים, הביקור הרשמי הוא הראשון של ראש ממשלה עיראקי מזה יותר מעשור.

דמשק גורשה מהליגה הערבית בת 22 החברות ב-2011, בגלל טבח שביצע אסד במפגינים פרו-דמוקרטיים. המדינה סבלה ממלחמת אזרחים אכזרית.

סוריה הורשה לחזור לגוש הערבי במאי האחרון. הביקור בן היומיים של אל-סודאני הוא רק עוד סימן לכך שהמדינות הערביות השאירו מאחור את מדיניות הבידוד נגד משטר אסד.

המלחמה בסוריה הביא למותם של כ-500,000 בני אדם ויותר ממחצית מאוכלוסיית המדינה, המונה 23 מיליון נעקרה ממקומה. כ-250,000 פליטים סוריים חיים כיום בעיראק.

מלחמת אזרחים סוריה עיראק בשאר אל אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד