ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מפגרים מאחור

מחקר: אלו ההשלכות על ילדים שנולדו בקורונה

לילדים שנולדו במגיפת הקורונה יש תקשורת גרועה יותר, כך עולה ממחקר. החוקרים גילו כי תינוקות שהיו בסגר נמצאים מאחור מבחינת אינטראקציה בגלל אופי הגדילה בסגרים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לתינוקות שנולדו במהלך המגיפה יש התנהגות והתפתחות דומה בהשוואה לילדים שנולדו לפני הגעת הקורונה למעט דבר אחד. כישורי התקשורת שלהם מפגרים מאחורי אלה של קודמיהם.

אלו ממצאים של מחקר שבוצע על ידי חוקרים מהמכללה לכירורגיה באירלנד שבדקו כיצד נראו החיים של תינוקות שנולדו במהלך המגיפה, ואת ההשלכות על בריאותם והתפתחותם.

המחקר - שבוצע על ידי צוות בראשות סוזן ביירן, מרצה בכירה, וג'ונתן הוריהאן, פרופסור לרפואת ילדים, התמקד בתינוקות שנולדו בשלושת החודשים הראשונים של הסגר, והשוו אותם לקבוצה דומה של תינוקות שנולדו לפני המגיפה. בסך הכל 354 משפחות ותינוקותיהן היו מעורבים במחקר.

"רצינו להבין איך נראים החיים של תינוקות שנולדו במהלך המגיפה, ומה זה עשוי להשליך על הבריאות וההתפתחות הכללית שלהם", אמרה ביירן ל'אובזרבר'.

התגליות של הצוות היו מדהימות. הם גילו שבמשך שישה חודשים, בממוצע רק שלושה אנשים נישקו תינוקות, כולל הוריהם מה שמצביע על כך שתינוקות פגשו מעט מאוד קרובי משפחה או בני משפחה. בנוסף אחד מכל ארבעה תינוקות לא פגש ילד אחר בגילו עד יום הולדתו הראשון.

ביירן הוסיף שכאשר הורים נשאלו איך ההרגשה לגדל ילד בזמן סגר, הם השתמשו לעתים קרובות במילים כמו "בודד" ו"מבודד". מצד שני, נמצא גם שהזמן המשפחתי והקשר האישי התרחבו.

תינוקות שנולדו במהלך המגיפה כנראה שמעו פחות מילים מכיוון שהם לא יצאו מהבתים שלהם, וייתכן שהדבר הוביל לתקשורת לקויה בהשוואה לאלו של ילדים שנולדו קודם לכן.

עם זאת, עבור תכונות אחרות כמו מיומנויות מוטוריות ויכולת פתרון בעיות לא נרשמה ירידה כללית בביצועים. בנוסף, שאלונים שמילאו הורים לא גילו הבדלים בהתנהגות ילדיהם בכל הנוגע לבעיות שינה או חרדה.

מחקר תינוקות קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד