כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הרוגים בדרום קוריאה

סערת חום קשה מתקרבת לאירופה: אלפים פונו לאחר שריפות

מומחים מזהירים כי אירופה תתמודד השבוע עם הטמפרטורות החמות ביותר שהיבשת ראתה אי פעם. ארה"ב מתמודדת עם משב חום משלה. בדרום קוריאה אנשים נלכדו במנהרה והפכו לקורבנות  של גשם זלעפות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: צילום מסך

אירופה תתמודד עם טמפרטורות רותחות, מעל 45 מעלות יירשמו בחלקים של איטליה השבוע. "אנחנו צריכים להתכונן לסופת חום קשה, שיום אחר יום תכסה את כל המדינה", הזהירו החזאים באיטליה. "במקומות מסוימים ישברו שיאי חום עתיקים". שר הבריאות של איטליה, אורציו שילאצ'י הפציר באנשים להישאר בבית בין השעות 11:00-18:00.

בספרד, החזאים הזהירו מפני סיכון לשריפות יער ואמרו כי לא יהיה קל לישון במהלך הלילה, כאשר הטמפרטורות לא צפויות לרדת מתחת ל-25 מעלות. גל החום יתחזק היום, כשהטמפרטורות יגיעו ל-44 מעלות ליד סביליה בדרום המדינה, כך חזו החזאים.

אתמול המשיך לעלות עשן רב בלה פלמה, אחד מהאיים הקנריים בספרד, השריפה הגיעה לפארק הלאומי של קלדרה דה טבוריינטה, שם נשרפו כ-60 דונם. ממשלת האיים הקנריים הכריזה על מצב חירום, לפחות 4,000 בני אדם נאלצו להתפנות.

בוושינגטון נרשמו 28 מעלות, אך במקומות כמו פיניקס, אריזונה וקליפורניה נרשמו 43 מעלות.

אירופה היא לא המקום היחיד שמרגישים בו את החום, טמפרטורות קיצוניות הגיעו גם לסין. המינהל המטאורולוגי של סין פרסם התראה כתומה, אזהרת גל חום השנייה בגובהה, חלק גדול מהמדינה יתמודד עם טמפרטורות גבוהות עד השבוע הבא.

רשת השידור הממלכתית הסינית דיווחה כי מחוז שינג'יאנג בצפון מערב סין צפוי לחוות 45 מעלות ומעלה.

גופותיהם של תשעה אנשים נמשו ממנהרה מלאה בגשם כבד במרכז דרום קוריאה. מים בוציים זרמו לתוך מעבר תת-קרקעי ולכדו כ-15 כלי רכב כאשר נהר בצ'ונגג'ו עלה על גדותיו, כך אמר סו ג'ונג-איל, ראש תחנת הכיבוי המערבית של העיר.

גשם זלעפות הביא למותם של לפחות 35 בני אדם במדינה, ו-10 נוספים נעדרים, כך לפי משרד הפנים, מפולות והצפות הביאו לפינוי של יותר מ-7,800 בני אדם.

חום כבד איטליה ספרד ארה''ב דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד