כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
על רקע המתיחות

ארה"ב מוכנה לדבר עם צפון קוריאה "ללא תנאים מוקדמים"

היועץ לביטחון לאומי אמר כי ארה"ב מודאגת שצפון קוריאה תבצע את הניסוי הגרעיני השביעי שלה, אך הוא לא רואה "אינדיקציות מיידיות" לניסוי כזה. הוא גם אמר שסין חייבת לעשות יותר כדי למנוע מהמצב להסלים  

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מתוך הסרטון

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמר כי ממשל ביידן מוכן לנהל משא ומתן עם צפון קוריאה "ללא תנאים מוקדמים" לגבי תוכנית הגרעין שלה. דבריו מגיעים מספר ימים לאחר שצפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי בין יבשתי.

"מסרנו לצפון קוריאה שאנחנו מוכנים לשבת ולדבר ללא תנאים מוקדמים על תוכנית הגרעין שלה", אמר סאליבן לתוכנית Face the Nation ברשת CBS. סאליבן אמר כי ארה"ב מודאגת מכך שצפון קוריאה תבצע את הניסוי הגרעיני השביעי שלה, אך הוא לא רואה "אינדיקציות מיידיות" לניסוי כזה.

"אבל זה לא יפתיע שצפון קוריאה התקדמה עם ניסוי גרעיני נוסף", אמר. "ביחס ליכולת הטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים שלה, זו יכולת שהם התחילו לבדוק לפני מספר שנים. הם המשיכו לבדוק אותה. אנחנו צופים בכל הניסויים האלה מקרוב כדי לראות איך זה מתפתח, אנו מתאמים באופן הדוק מאוד עם בעלות ברית שלנו יפן ודרום קוריאה כדי לוודא שאנו מגיבים לאיום הזה".

סאליבן אמר שסין חייבת לעשות יותר כדי למנוע מהמצב להסלים. "הבהרנו גם לסין שארצות הברית מוכנה לדיפלומטיה וצפון קוריאה לא מוכנה", אמר סאליבן. "אז מנקודת המבט שלנו, לסין יש תפקיד גם כאן, בהתחשב ביחסיה עם צפון קוריאה, לציין לצפון קוריאנים שהמשך הניסויים שלה מערער את היציבות, ולמען האמת, למעשה רק יוצרת נסיבות שבהן ארה"ב בעלי בריתנו ושותפינו צריכים להגביר את הפעילות והעמדה שלנו כדי להגיב לאיום".

נשק גרעיני צפון קוריאה סין ארה''ב ג׳ייק סאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד