י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כאחד האדם: בוטל נוהל אדמו"רים בנתב"ג

בית המשפט העליון ביטל את נוהל אדמו"רים, וכבודתם תיבדק על ידי פקיד מכס בטרקלין VIP • ואיך הם יגיעו למטוס?

חרדים בנתבג
חרדים בנתבג

נוהל האדמו"רים שהיה נהוג בנמל התעופה בן גוריון, בוטל היום (ד) בבית משפט העליון בהסכמת הצדדים, בעקבות עתירה שהגישות הקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי שערי משפט באמצעות עורכי הדין רחלי הכהן ופרופ' אביעד הכהן.

ישנו שירות VIP שהוא דומה לנוהל אדמו"רים, אלא שב-VIP אותו יכול לרכוש כל נוסע, שם עוברים בדיקת ביטחון, דרכונים ומכס באחד מטרקליני ה-vip ולאחר מכן נוסעים למטוס ברכב של ספקי השירות.

מה ששונה בנוהל אדמו"רים, שהינם מגיעים עד לכבש המטוס, שם נערכת הבדיקה הבטחונית וביקורת הדרכונים.

"נוהל אדמו"רים" איפשר לכ-45 רבנים הנכללים ברשימת הרשות, להגיע ברכבם הפרטי עד לכבש המטוס, ולעבור את ביקורת המכס והדרכונים ברכבם הפרטי.

בעתירה נטען כי הנוהל שנקבע בחוסר סמכות, מפלה לטובה קבוצה מצומצמת של רבנים ואדמו"רים יחידי סגולה, שזוכים להטבות מפליגות, וזכאים להיכנס לצאת מנמל התעופה בהליך מקוצר, וכל זאת ללא קריטריונים גלויים, ברורים, שווים ואחידים, ותוך פגיעה בעקרונות יסוד של שלטון חוק, שוויון וסדרי מנהל תקינים.

מהיום והלאה, תיבדק כבודת האדמו"רים על ידי פקיד מכס בטרקלין vip ככל רוכשי שירות ה-vip. כמו כן גם בדיקת הדרכונים תיערך בטרקלין. עוד בוצע שינוי, כי האדמו"רים לא יגיעו ברכבם הפרטי אל כבש המטוס, אלא ברכב שירות ה-vip.

במקרים בהם צפויה נוכחות קהל גדול, או כאשר נערכת קבלת פנים גדולה וישנו חשש להפרת הסדר - שלא יהיה די במתן שירות בטרקלין vip, יבחנו הסידורים המתאימים למקרה הפרטני בהתאם לנתוניו על ידי גורמי הביטחון של שדה התעופה יחד עם משטרת ישראל הפועלים בשדה.

בתגובה לביטול הנוהל, אמר פרופ' הכהן: "זה היה מהלך מתבקש. במקום להרבות כבוד תורה הרבה הנוהל חילול שם שמים, יצר תופעה של 'איפה ואיפה' תוך הפליית 'מקורבים' שלא תמיד גדלותם בתורה הביאה להעדפתם אלא קשריהם עם פקיד זה או אחר ברשות שדות התעופה".
תעופה בית משפט אדמור נתבג נוהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד