י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"צחוק מעבודה"

העיתונאים מבקרים את היועמ"שית על חוות הדעת

חוות הדעת לא מספקת בינתיים את העיתונאים שמבקרים את היועצת המשפטית על תוכן המסמך בן השבעה עמודים. וכן על עיתוי הפרסום בשעת לילה מאוחרת כשמערכות העיתונים כבר לקראת סגירה 

העיתונאים מבקרים את היועמ"שית על חוות הדעת
עמית סגל/יהודה שלזינגר צילום: תומר נויברג, פלאש 90/מתוך פייסבוק

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פרסמה אמש חוות דעת על ההפגנות כפי שדרשו ממנה שרי הממשלה שבוע קודם לכן. היו מי שביקרו את העיתוי שבו פורסם המסמך בשעה מאוחרת של הערב והיו מי שביקרו את תוכנו.

הפרשן הפוליטי עמית סגל גיחך על המכתב וכתב: "בתגובה לדרישת הממשלה למסמך הנחיות על ההפגנות, נראה שהיועמ"שית שלחה לchat gpt בקשה להכין לה מסמך שמסכם את כל מה שנכתב עד עתה".

כתב המשפט של 'כאן' אבישי גרינצייג הגיב וכתב: "היועצת המשפטית מוציאה הודעה בשעה 22:59 על עמדתה בעניין מדיניות האכיפה על הפגנות וחסימות כבישים. השיטה הכי ישנה בספר לקבור אייטמים: חמישי בערב, שישי רגע לפני כניסה שבת ו-23:00 אחרי סגירת העיתונים".

על המסמך עצמו כתב אבישי: "‏יכול להיות שפספסתי, אבל האם היועמ״שית לא מנהלת ויכוח עם איש קש? הטענה איננה שנדרשות ״מכסות״ של כתבי אישום על כל הפגנה וחסימה, אלא שנדרשת אכיפה שוויונית, עקבית ואפקטיבית של החוק. הנקודה היא לא הכמות. 0 כתבי אישום פשוט מלמדים בצורה ברורה שאין שום אכיפה על חסימת כביש בפני עצמה".

יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' כתב: "היועמש"ית מציגה: איך לא לומר כלום בשבעה עמודים".

כתב 'ערוץ 14' מוטי קסטל כינה את המסמך "צחוק מהעבודה" והוסיף, "בהמשך לישיבת הממשלה הסוערת, היועמ"שית משגרת את מכתב התשובה שלה לממשלה. אסופה של הוראות, הנחיות ופסיקות לאורך השנים, כאשר אין אף התייחסות עניינית לאכיפה הבררנית. האמירה ה"ערכית" היחידה שמנפקת היועמ"שית היא כי עמידה ב'מכסות' דווקא היא שתוביל לפגיעה קשה בעיקרון ה"שיוויון" בפני החוק".

סביר להניח שבמהלך הבוקר נשמע את תגובות שרי הממשלה וחברי הכנסת שיביעו אי שביעות רצון מחוות דעתה של היועמ"שית.

עיתונאים היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה חוות דעת הפגנות עמית סגל יהודה שלזינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד