י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
24 מתים מתחילת השנה

הח"כ חשף בדיון על מכת הטביעות: "כמעט איבדתי את אשתי"

ועדת הפנים דנה במכת טביעות בחופי הארץ. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "נסדיר בחקיקה את בטיחות הרחצה בחופי המדינה – יותר חופים מוכרזים לרחצה, הארכת שעות הפעילות של שירותי ההצלה, הכשרת פרמדיקים בתחנות ההצלה והסברה בבתי ספר"

הח"כ חשף בדיון על מכת הטביעות: "כמעט איבדתי את אשתי"
אילוסטרציה צילום: unsplash

בדיון שהתקיים בוועדת הפנים והגנת הסביבה עלה כי בשנת 2022 טבעו למוות 30 בני אדם בחופי מדינת ישראל. 5 טבעו בעונת הרחצה בחופים מוכרזים בזמן שהיו שירותי הצלה, 21 טבעו כשלא היו שירותי הצלה ו-3 בחופים חסרי סטטוס (שאינם מוכרזים לרחצה, אך לא מוכרזים כאסורים לרחצה). במחצית הראשונה של שנת 2023 טבעו למוות 24 בני אדם: 6 טבעו בזמן שהיו שירותי הצלה, 15 טבעו כשלא היו שירותי הצלה: 9 בחופים אסורים, אחד בחוף חסר סטאטוס ו-50 בחוף מוכרז אך מחוץ לשעות ההצלה.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר אמר כי הוועדה תפעל להסדרת בטיחות הרחצה בחופי המדינה באמצעות הגדלת מספר החופים המוכרזים לרחצה, ועל ידי הארכת שעות הפעילות של שירותי ההצלה בעונת הרחצה מזריחת השמש ועד צאת הכוכבים.

הדיון התקיים ביוזמת חה"כ סימון דוידסון, צגה מלקו וואליד אלהואשלה. לדברי ח"כ אלהואשלה, המצב חמור פי כמה בקרב האוכלוסייה הבדואית שביישוביהם אין בריכות שחיה ולא ניתנים שיעורי שחיה.

בישיבה השתתף גם אלי שוורצברג, מנהל אגף חופים ואגמים בעיריית ראשון לציון שסיפר שבחופי ראשון לציון אין טביעות שגרמו למוות. "אנחנו עושים הכל שההצלה תתחזק ותורחב. יש לנו שש תחנות הצלה פעילות ושלוש מתוכן פתוחות מ7 עד 7 ושלוש האחרות מ-8 עד 20:00. בחוף בו אסור להתרחץ אנחנו מבצעים אכיפה". עוד אמר שוורצברג כי בכל כיתות ט' בבתי הספר בראשון לציון מועבר שיעור על ידי מצילים שמסבירים על הסכנות וכיצד ניתן להימנע מטביעה.

עוד עלה בדיון כי כבר למעלה מחצי שנה שאין בחינות למצילים חדשים. לפי נציגי ארגון המצילים, החברה שמפעילה את הבחינות מסרבת לבטח את החניכים - המצילים החדשים והדבר יוצר מחסור אדיר.

ח"כ דוידסון, בעברו אלוף ישראל בשחייה, סיפר בוועדה: "אני בעצמי כמעט איבדתי את אשתי שנקלעה למערבולת לפני 5 שנים וזאת על אף שאני שחיין מקצועי, אבל על הים גם אלוף אירופה לא יכול. הגדלת מספר החופים המוכרזים בישראל הוא צו השעה, ותהליך קריטי עבור הפחתת מספר הטביעות בישראל".

יו"ר הוועדה ח"כ אשר הודיע כי יפנה לשר הכלכלה שהדבר בתחום אחריותו על מנת שיפתור את בעיית הביטוח. בישראל יש בסה"כ 156 חופים מותרים לרחצה המשתרעים על-פני 21 ק"מ; 158 חופים אסורים לרחצה המשתרעים על פני 170 ק"מ וכ -115 ק"מ רצועות חוף חסרות סטטוס.

מתוך 21 ק"מ החופים המוכרזים לרחצה: כ15- ק"מ נמצאים לצדו של הים התיכון והם מהווים כ8%- מרצועת החוף כולה; 3.5 ק"מ נמצאים לצדה של הכנרת והם כ7%- מרצועת החוף המקיפה אותה; 1.8 ק"מ נמצאים לצדו של ים המלח והם כ4%- מהחופים לצדו; ו0.75- ק"מ לצד הים האדום והם כ6%- מהחופים לצדו.

כיום כל רשות קובעת את שעות הרחצה המותרות בחופים שבתחום שיפוטה במהלכןניתנים שירותי הצלה. ברוב הרשויות שירותי ההצלה מסתיימים סמוך לשקיעה. מחסור בחופים מוכרזים לרחצה ומחסור בשעות בהן ניתנים שירותי הצלה עלולים להוביל רוחצים להתרחץ בחופים או בזמנים שאין בהם שירותי הצלה ובכך לסכן את חייהם.

טביעות טביעה בחוף ועדת הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד