י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מלחמה דרך לוח מודעות

עוקץ הב.מ.וו: כך פרצו האקרים רוסים לשגרירויות באוקראינה

האקרים הרוסים "התלבשו" על מודעת מכירה שפורסמה על ידי דיפלומט פולני למכונית ב.מ.וו סדרה 5. התוקפים משתייכי ליחידת סייבר רוסית אשר תקפה בעבר גם את נאט"ו

עוקץ הב.מ.וו: כך פרצו האקרים רוסים לשגרירויות באוקראינה
סדרה 5 ממודל 2011 BMW צילום: BMW

האקרים רוסים השתמשו במודעות מזויפות למכירת מכונית ב.מ.וו משומשת כדי לחדור למחשבי שגרירות של מדינות שונות אשר ממוקמות בקייב, אוקראינה, כך מדווחים מספר אמצעי תקשורת במדינה.

בסך הכול הצליחו ההאקרים לפרוץ למחשבים של 22 שגרירויות מתוך 80 שגרירויות אשר ממוקמות בקייב. לפי הפרסומים, הפריצה למחשבי השגרירויות בוצעה בדרך אשר נראית לכאורה תמימה: ההאקרים הרוסים "התלבשו" על מודעת מכירה שפורסמה על ידי דיפלומט פולני למכונית ב.מ.וו סדרה 5 משומשת והורידו את המחיר שפורסם במודעה כדי לייצר מצג שווא שמדובר בדיפלומט אשר עוזב את אוקראינה ומוכר את המכונית בזיל הזול.

המודעה עצמה היא אכן מודעה תמימה למראה: ב.מ.וו סדרה 5, מנוע דיזל, עם 266 אלף קילומטרים, מכונית נפוצה ודי פשוטה, אבל המחיר היה מצוין: 7,500 יורו. המודעה מבוססת על מודעה אמיתית לחלוטין אבל המחיר הופחת על ידי ההאקרים והעובדה שהמכונית מגיעה כביכול בהנחה מדיפלומט עשתה את שלה: המודעה הופצה בעשרות שגרירויות ובכל פעם שעובד באחת השגרירויות נכנס למודעה כדי לצפות במכונית, העבודה על פריצת מחשבי השגרירות החלה.

לפי דו"ח שפרסמה חברת הסייבר פאלו אלטו, התוקפים משתייכי ליחידת סייבר רוסית אשר תקפה בעבר גם את נאט"ו. המכונית דרך אגב עדיין לא נמכרה.

 

 

רוסיה אוקראינה עוקץ BMW

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד